مایکروسافت به تازگی ویندوز 10 بیلد 18947 را که قرار بود برای طراحی و توسعه داخلی استفاده شود، به اینسایدرها فرستاد. قرار بوده که این ویندوز تنها برای تست میان افراد داخل شرکت و مطمئن عرضه شود، اما به صورت اشتباه برای تمامی اینسایدرها عرضه شد تا آن‌ها هم نگاهی به نسخه جدید داشته باشند.

در این بیلد تازه، با منوی استارت جدید ویندوز 10 روبرو خواهید شد. این منو در حال حاضر به صورت تست طراحی شده و دیگر خبری از کاشی‌های زنده و بزرگ ویندوز است. از اسکرین‌شات‌هایی که تا به حال از این نسخه دیدیم مشخص است که طراحی جدید اگرچه حالتی خام دارد و احتمال نهایی بودن آن کم است ولی به هر حال مهمترین نکته فقدان وجود کاشی‌های زنده در آن است و شاید بتواند شروعی بر عصر جدید منوی استارت و بازگشت به زمانی باشد که هیچ کاشی زنده‌ای روی آن قرار نداشت.

متاسفانه به خاطر تست بودن این نسخه، نمی‌توان از چیزی مطمئن بود و هنوز نمی‌دانیم که مایکروسافت کاملا کاشی‌ها را رها کرده یا اینکه فقط در حال آزمایش و بررسی است. این بیلد جدید همچنین یک ابزار جستجو GIF درون خود دارد که طراحی تازه و عجیبی است. کاشی‌‌های زنده یا همان Live Tiles در واقع تلاشی برای ارائه سریع اطلاعات از محتویات یک بخش به کاربر هستند. مایکروسافت با کاشی‌های زنده می‌تواند اخبار لحظه‌ای را در اختیار کاربران خود قرار دهد، محتویات یک پوشه را به صورت پیش‌نمایش و اندک به کار نشان داده و حتی وضعیت آب و هوا را به او بگوید.

پیش از این و در اوایل سال جاری میلادی خبری منتشر شد که نشان می‌داد مایکروسافت قصد دارد در نسخه سبک و خاص ویندوز لایت، کاشی‌های زنده را حذف کند. در واقع به نظر عدم کاربری چندان زیاد این قابلیت برای افراد نشان‌دهنده این است که بود و نبود آن برای یک کاربر ویندوز 10 فرق زیادی ندارد. مایکروسافت در مورد این اشتباه اخیر و تصویر منوی استارت جدید ویندوز 10 نکته‌ای را ارائه نداده و تنها گفته که به دنبال پیدا کردن سرنخ این مشکل هستند. باید ببینیم که در هفته‌ها و ماه‌های آینده چه تحولاتی رخ خواهد داد و چه نکاتی در مورد طراحی جدید عرضه می‌شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *