فناوری

سامسونگ از تبلت گلکسی تب اس 6 به طور رسمی رونمایی کرد

همانطور که انتظار می رفت، سرانجام سامسونگ از جدیدترین تبلت پرچمدار خود با نام گلکسی تب اس 6 به طور رسمی پرده برداشت. این تبلت رقیب تبلت های نظیر آیپد پرو و سرفیس خواهد بود. مانند همه تبلت، گلکسی تب اس 6 دارای قلم هوشمند SPen بوده و قابلیت اتصال به کیبورد را دارد. این تبلت از 6 سپتامبر سال جاری راهی بازار می شود. قیمت نسخه پایه با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی برابر 649 دلار بوده و نسخه مجهز به 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم نیز 729 دلار قیمت دارد. سامسونگ اشاره کرده که نسخه LTE گلکسی تب اس 6 اواخر سال میلادی عرضه می شود.

گلکسی تب اس 6، دارای صفحه نمایش 10.5 اینچی اولد با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل و نسبت ابعاد 16 به 10 بوده و از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و قابلیت تشخیص چهره بهره می برد. سامسونگ همچنین ضخامت و وزن کلی این تبلت را به 5.7 میلیمتر و 420 گرم کاهش داده است. گلکسی تب اس 6 به 4 بلندگو مجهز شده که توسط AKG و Dolby Atoms بهینه سازی شده اند. این تبلت به پردازنده قدرتمند کوالکام اسنپدراگون 855 مجهز بوده و انرژی مورد نیاز دستگاه توسط باتری 7040 میلی آمپر ساعتی تامین می شود که به گفته سامسونگ، باتری بکاررفته، می تواند تا 15 ساعت در حال استفاده، شارژ نگه می دارد.

در قاب پشتی دستگاه شاهد قرارگیری دوربین دوگانه هستیم که شامل سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی و سنسور دوم دارای زاویه دید عریض 123 درجه ای می شود. کاربران برای ثبت تصاویر سلفی و همچنین مکالمات ویدیویی باید از یک سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده کنند. یکی از ویژگی های این تبلت، قرارگیری یک نوار مغناطیسی است که امکان گذاشتن قلم SPen را فراهم می کند. هنگامی که قلم روی نوار قرار می گیرد، به طور خودکار شروع شارژ می شود و هنگام اتصال آن، یک اعلان شارژ مشابه روی صفحه نمایش نیز دارد. قلم S Pen مورد استفاده در آن نیز دارای یک باتری 0.35 میلی آمپر ساعتی است.

برای شارژ قلم S Pen مورد استفاده در این دستگاه تنها به 10 دقیقه زمان نیاز است. قلم S Pen در نظر گرفته شده برای سامسونگ گلکسی Tab S6 به صورت ریموت کار می کند و از آن می توان برای کنترل موسیقی در حال پخش و یا ثبت تصاویر از راه دور استفاده کرد. در حقیقت ویژگی های قلم گلکسی نوت 9 به S Pen تبلت جدید سامسونگ اضافه شده است. به لحاظ نرم افزاری، سیستم عامل اندروید 9.0 پای با رابط کاربری OneUI 1.5 روی تبلت اجرا می شود. به لطف پشتیبانی از قابلیت DeX، هنگام از استفاده از تبلت با کیبورد، تجربه ای شبیه به دسکتاپ را ارائه می دهد. همچنین DeX را می توان با استفاده از درگاه USB Type-C تبلت به دیگر نمایشگرها نیز منتقل کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا