فناوری

ارز دیجیتال فیسبوک لیبرا تا سال 2020 منتشر می شود

فیس بوک در رابطه با برنامه های خود برای فناوری بلاک چین صحبت کرد. پس از انتشار گزارش های فراوان، این شبکه اجتماعی امروز خبر از عرضه ارز دیجیتال خود با نام لیبرا داد. ارز دیجیتال فیس بوک همراه با شبکه پشتیبان آن، سال آینده از راه می رسند.

ارز دیجیتال لیبرا توسط اتحادیه لیبرا مدیریت خواهد شد؛ یک سازمان مستقل و هدفمند غیرانتفاعی که مقر آن در ژنو سوییس خواهد بود. لیبرا برخلاف بیت کوین به صورت یک دارایی نبوده و از آن به عنوان شکلی از ارز دیجیتال با حمایت ذخایر مالی یاد می شود. بر اساس اعلام فیس بوک، در آینده کاربران توسط Libra قادر به دریافت سرویس های آنلاین و آفلاین خواهند بود.

از امروز اتحادیه لیبرا دارای 28 هم موسس خواهد بود که کمپانی های مطرحی چون مسترکارت، پی پال، ویزا، Ebay، اسپاتیفای، اوبر، لیف، ودافون و البته خود فیسبوک عضو آن هستند. این اتحادیه برای مدیریت و گسترش لیبرا تاسیس شده که بر مبنای شبکه بلاک چین لیبرا توسعه یافته و توسط یک صندوق دارایی به نام صندوق لیبرا پشتیبانی می شود. یکی از اهداف اصلی این گروه پشتیبانی ارز دیجیتال لیبرا به وسیله دارایی های واقعی است.

این شرکت برنامه دارد در ابتدا کیف پول کالیبرا را به عنوان جزیی از برنامه های واتس اپ و پیام رسان فیسبوک عرضه کند، و اپ مستقل آن هم سال 2020 منتشر خواهد شد. این ارز دیجیتال دارای یک منبع بوده که برای حفظ ارزش آن فعالیت می کند. در همین راستا ارزش آن مانند بیت کوین به راحتی قابل کاهش و افزایش نیست.

در صورتی که پروژه Libra به موفقیت دست پیدا کند، تبدیل به یکی از تاثیرگذارترین محصولات فیس بوک و همچنین جهان می شود. این شبکه اجتماعی علاوه بر ارز دیجیتال خود، از کیف پول خود با نام Calibra نیز رونمایی کرده است. بر اساس اعلام فیس بوک، در حال حاضر 1.7 میلیارد نفر یا به عبارتی 31 درصد جمعیت جهان، به بانک و یا سیستم های مالی مدرن دسترسی ندارند. ارائه سرویس های رایگان و یا ارزان قیمت برای این افراد می تواند به نفع آن ها و همچنین فیس بوک باشد.

«دیوید مارکوس»، مدیر کالیبرا اعلام کرده با اینکه این اتحادیه غیر انتقاعی است، درآمدزایی از آن به کمک توسعه سرویس های مبتنی بر ارز دیجیتال لیبرا ممکن خواهد بود. علاوه بر این فیسبوک اعلام کرده داده های استخراج شده از کالیبرا به هیچ عنوان استفاده تبلیغاتی نخواهند داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا