اپل در حال حاضر بروزرسانی iOS 14.5 را در کنار iPadOS 14.5 و watchOS 7.4  برای دستگاه های سازگار منتشر کرد. این یک به روزرسانی بسیار قابل توجه است که بسیاری از ویژگی های جدید را به ارمغان می آورد.

ویژگی جدید اصلی این است که اگر ماسک زده اید اکنون می توانید قفل آیفون خود را با Apple Watch باز کنید. گزینه جدید “Unlock with Apple Watch” در تنظیمات گوشی اضافه شده، که باعث می شود در صورت استفاده از ماسک و همچنین اپل واچ، آیفون شما قفل خودکار را باز کند. این ویژگی مستلزم آن است که به watchOS 7.4 نیز به روزرسانی شده باشید.

یکی دیگر از ویژگی های مهم دیگر، App Tracking Transparency است که به شما امکان می دهد کنترل کنید کدام اپلیکیشن ها مجاز به ردیابی فعالیت شما در اپلیکیشن ها و وب سایت های شرکت های دیگر برای تبلیغات یا به اشتراک گذاری با کارگزاران داده هستند. پس از نصب این به روزرسانی، اکنون اپلیکیشن هایی که باید شما را ردیابی کنند باید قبل از انجام این کار صریحاً از شما اجازه بگیرند و با یک کلیک می توانید آنها را مجاز یا رد کنید.

iOS 14.5 همچنین پشتیبانی از AirTag را اضافه می کند. این شامل فعال کردن ویژگی های سخت افزاری است که به شما امکان می دهد دستگاه AirTag خود را ردیابی کنید و همچنین یک برنامه Find My به روز شده به شما کمک می کند تا آن را پیدا کنید. سیری همچنین به روزرسانی با گزینه صدای بیشتر را دریافت کرده است. اکنون 14 صدای مختلف از مناطق و جنسیت های مختلف وجود دارد. اکنون سیری همچنین می تواند تماس های ورودی و نام تماس گیرنده را اعلام کند و اگر از هدفون AirPods یا Beats سازگار استفاده می کنید، می توانید به صورت هندزفری نیز پاسخ دهید. همپنین می توانید با استفاده از سیری، تماس اضطراری برقرار کنید.

iOS 14.5 همچنین یک کالیبراسیون مجدد باتری گوشی شما را انجام می دهد. این کار سلامت باتری را با دقت بیشتری نشان می دهد و تکمیل آن ممکن است چند هفته طول بکشد. این ویژگی فقط در آیفون های سری 11 موجود است. از دیگر پیشرفت های این به روزرسانی می توان به شکلک های جدید، به اشتراک گذاری متن از طریق Apple Music، برنامه جدید پادکست ها، طراحی مجدد اپ نیوز، بهبود اتصال 5G، پشتیبانی از کنترل کننده های Xbox Series X|S و PlayStation 5 و موارد دیگر اشاره کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *