نرم افزار و اینترنت

ویندوز دیفندر با نیم میلیارد کاربر، در لیست پرکاربردترین آنتی ویروس‌ها قرار دارد

همانطور که در مطالب قبلی اشاره کرده بودیم آنتی ویروس ویندوز دیفندر به مایکروسافت دیفندر تغییر نام خواهد داد. علت این تصمیم نیز همگانی تر شدن این آنتی ویروس برای دیگر پلتفرم ها بوده است.

در نتیجه به زودی شاهد تحولاتی در این زمینه خواهیم بود. در واقع ظاهرا این آنتی ویروس کاملا ارتقا یافته و بهبود یافته شده در اختیار پلتفرم های دیگری چون سیستم عامل های مک و لینوکس قرار خواهد گرفت. به‌لطف سیستم یادگیری ماشینی پیشرفته‌ مایکروسافت، بیشتر کاربران ویندوز دیگر به خرید آنتی‌ویروس دیگری برای کامپیوتر شخصی خود نیازی نداشتند؛ به همین دلیل، سیستم آنتی‌ویروس مایکروسافت اوج گرفت.

براساس جدیدترین آمارها، ویندوز دیفندر سهمی بیشتر از 50 درصد در ویندوز دارد. بنابراین بیش از نیم میلیارد دستگاه در حال حاضر از آنتی ویروس فعال ویندوز دیفندر به عنوان آنتی ویروس اصلی استفاده می کنند. شایان ذکر است که این آنتی ویروس در طول سال ها رشد زیادی داشته و در حال حاضر در لیست بهترین ها قرار دارد.

تامنای گاناچاریا (Tambay Ganacharya)، مدیرکل تحقیقات امنیتی مایکروسافت ATP، در این باره می‌گوید:

در‌حال‌حاضر، ویندوز دیفندر بیش از ۵۰ درصد در اکوسیستم ویندوز سهیم است؛ بنابراین، این برنامه در بیش از نیم‌میلیارد دستگاه به‌عنوان آنتی‌ویروس اصلی فعال است. این، یعنی ویندوز دیفندر رشد چشمگیری کرده است و هم‌اکنون در بین بهترین‌ها قرار دارد.

با‌این‌حال، این سهم بیشتر در بازار می‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای تحریک بیشتر هکرها برای حمله به مایکروسافت دیفندر باشد. به گفته گاناچاریا، این برنامه امنیت بیش از ۵۰ درصد از اکوسیستم ویندوز را تأمین می‌کند؛ به همین دلیل، هدف بزرگی برای حمله و برجای‌گذاشتن تعداد زیادی قربانی هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا