مایکروسافت تصمیم دارد که حالت تبلت روی ویندوز 10 را بازطراحی کند. این غول نرم افزاری به تازگی مشغول آزمایش طرح جدیدی برای کامپیوترهای تبدیل شونده 2 در 1، بوده باعث می شود رابط کاربری بیشتر شبیه به طراحی دسکتاپ موجود باشد. این حالت به صورت خودکار هنگامی که کاربران از حالت لپ‌تاپ خارج و نسبت به استفاده از آن به صورت تبلت اقدام می‌کنند فعال می‌شود. در گذشته این مد کاربران را به منوی استارت هدایت می‌کرد؛ اما اکنون شاهد آن هستیم که با فعال سازی این مد، بلافاصله دسکتاپ در دسترس قرار می‌گیرد.

این حالت هم اکنون آیکون‌های حاضر در نوار وظیفه را با فاصله بیشتری به نمایش می‌گذارد تا دسترسی کاربران به آن‌ها راحت‌تر از قبل صورت بگیرد. برنامه فایل اکسپلورر نیز در این حالت کاری تغییراتی را تجربه کرده است تا در دستگاه‌های لمسی عملکرد بهتری داشته باشد. صفحه کلید لمسی ویندوز 10 نیز هم اکنون در این نسخه آزمایشی با یک طراحی جدید روبرو است و هنگامی که کاربران به آن نیاز داشته باشند به صورت خودکار ظاهر می‌شود. مایکروسافت این قابلیت ها را در قالب بروزرسانی 20H1 به طور آزمایشی منتشر کرده و قرار است در بهار سال آینده میلادی در نسخه نهایی از این بروزرسانی در دسترس عموم کاربران قرار بگیرد. حالت تبلت معمولاً در دستگاه‌های تبدیل پذیر و دو در یک مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد.

افزون بر این، مایکروسافت قابلیتی جدید با نام Cloud Recovery منتشر کرده که به کاربران اجازه می دهد با استفاده از سرورهای شرکت، نسبت به بازیابی و تعمیر سیستم عامل دستگاه خود اقدام کنند. برای این کار باید یک Image از سیستم خود تهیه و بر روی سرورهای این شرکت ذخیره کنید. هنگامی که سیستم با مشکلی روبرو شود می‌توان از این Image برای بازیابی سیستم استفاده کرد. هنگامی که این قابلیت (Cloud Recovery) برای اولین بار در نسخه 1507 از ویندوز 10 معرفی شد دارای مزایای بسیاری بود و به کاربران اجازه می‌داد بدون نیاز به اینکه بخشی از حافظه داخلی دستگاه خود را صرف ذخیره سازی یک نسخه فشرده یا Backup از ویندوز کنند نسبت به بازیابی سیستم خود اقدام نمایند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *