پاناسونیک در نمایشگاه IFA 2019 از تلویزیون جدیدی رونمایی کرده که از بیشینه کنتراست 1000000:1 پشتیبانی می کند.محصول جدید پاناسونیک بجای پنل OLED از پنل LCD دوگانه با ساختاری پیچیده استفاده کرده و پنل بیرونی وضوح 4K دارد.

داخل بدنه، یک پنل سیاه و سفید وجود داشته و وظیفه آن ماژوله کردن یک نور ال ای دی پس‌زمینه است. سیستم، از تعداد زیادی لایه و صفحه ایجاد شده و می‌تواند تصویر را در سطح پیکسل تاریک کند، همان قابلیتی که نمایشگرهای اولد، امروز به خاطر آن به محبوبیت رسیده‌اند. پاناسونیک مدعی است در مقایسه با صفحه نمایش‌های اولد متداول، نمایشگر جدید آن قادر است به بیشینه کنتراست 1000000:1 دست پیدا کند. همچنین حداکثر میزان روشنایی تا هزار نیتس افزایش پیدا کرده و از 99 درصد محدوده رنگ DCI P3 پشتیبانی می‌شود.

تلویزیون مگا کنتراست پاناسونیک در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب شده و تا تبدیل آن به محصولی تجاری و قابل خریداری توسط کاربران به کمی زمان نیاز است. نمونه اولیه دارای ضخامت زیادی است که با در نظر گرفتن ابعاد تلویزیون‌های امروزی، با وجود پیشرفته بودن پنل دوگانه آن، قابل قبول نیست. سیستم آن از چند لایه و سطح تشکیل شده و به همین دلیل کاهش ضخامت تلویزیون مگا کنتراست پاناسونیک برای سازنده آن تبدیل به یک چالش شده است. از وزن بالای نمایشگر نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *