موبایل و تبلت

شیائومی از شارژ بیسیم 30 واتی Mi Charge Turbo رونمایی کرد

ساعاتی قبل شیائومی فناوری شارژ بی‌سیم Mi Charge Turbo را معرفی کرد. این فناوری سرعت ۳۰ وات را برای گوشی‌های مبتنی بر آن ارائه می‌دهد و پیش از آن، سریع‌ترین شارژ بی‌سیم گوشی شیائومی متعلق به Mi 9 بود که از شارژ بی‌سیم ۲۰ وات بهره می‌برد.

 شیائومی اعلام کرده است که این فناوری شارژ می‌تواند 50 درصد از باتری 4000 میلی آمپرساعتی را در مدت 25 دقیقه شارژ کند و 100 درصد باتری در مدت 69 دقیقه شارژ خواهد شد. این اعداد و ارقام برای شارژرها سیمی رضایت بخش هستند اما برای شارژرهای بی‌سیم بی‌سابقه بوده است. شیائومی می گوید که آنها مشغول آزمایش و بررسی فناوری شارژ بی‌سیم ۴۰ واتی هم هستند. لازم به ذکر است که در حال حاضر گوشی هواوی P30 پرو از شارژ سریع سیمی ۴۰ وات و گلکسی نوت ۱۰ پلاس از شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کنند.

شیائومی گفته است که Mi Charge Turbo از معماری کارآمد شارژینگ مستقیم 4:1 به عنوان راه‌حلی برای دست‌یابی به شارژ بی‌سیم 40 وات استفاده کرده است. برای این منظور از پمپ شارژ دو مرحله‌ای استفاده کرده است که شارژ را موثرتر کرده و گرمای کمتری در مقایسه با معماری 2:1 که در شارژرهای 20 واتی بود، تولید می‌کند.

این البته شامل شارژ بی‌سیم معکوس با قدرت بالاتر نیز می‌شود، که حالا می‌تواند تا 10 گوشی‌های هوشمند مجهز به شارژ بی‌سیم، ساعت‌های هوشمند، مسواک‌ها الکتریکی و هدست‌های بلوتوثی را شارژ کند. این کمپانی ادعا کرده است که شارژ معکوس Xiaomi 9 Pro 5G می‌تواند آیفون Xs Max را در مدت 30 دقیقه 20 درصد شارژ کند. گوشی‌ای که انتظار می‌رود ماه آینده در چین معرفی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا