نرم افزار و اینترنت

نسخه بتای مرورگر ویوالدی با امکان شخصی‌سازی برای اندروید منتشر شد

شاید تا حدودی با مرورگر ویوالدی (Vivaldi) آشنا باشد و می دانید که این مرورگر توسط توسعه دهندگان اپرا ساخته شده و زمانی که کاربر تب جدیدی را باز می کند، سایت های بیشتر بازدید شده و بوکمارک ها در قالب Speed Dials به نمایش در می آیند و می توان آنها را مرتب کرده و شخصی سازی کرد.

حال سازندگان این مرورگر در اقدامی نسخه بتای آن را برای سیستم عامل اندروید منتشر کردند. نسخه بتای مرورگر ویوالدی برای اندروید تمام قابلیت های نسخه دسکتاپ را ندارد. مثلاً ویژگی جالب جمع کردن تب ها در یک تب از نسخه موبایل حذف شده است. مرورگر ویوالدی مناسب برای کاربرانی بوده که می خواهند کنترل زیادی روی شخصی سازی مرورگر خود داشته باشند.

اگر کاربر بخواهد بدون رفتن به یک موتور جستجو از آن استفاده کند، می تواند با تایپ کردن نام های مستعار (nickname) در آدرس بار (مثلاً d برای DuckDuckGo)، جستجو های خود را در این موتور جستجو انجام دهد. همچنین می توان بدون رفتن به اپلیکیشن جداگانه نوت برداری کرد. تب ها، دکمه های Forward و Backward و همچنین آیکون جستجو زیر صفحه مرورگر قابل استفاده هستند.

از دیگر ویژگی های نسخه اندروید مرورگر ویوالدی می توان به قابلیت سینک کردن بوکمارک ها، Speed Dials، پسوردها، تکمیل خودکار فیلدها و نوت ها بین موبایل و دسکتاپ اشاره کرد. تیم توسعه دهنده می گوید آنها برای اطمینان از حفاظت داده های کاربران در این ویژگی، به طور پیش فرض از رمزگذاری end-to-end استفاده کرده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا