نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت دستیار صوتی گوگل اسیستنت را به ایکس‌باکس وان اضافه کرد

مایکروسافت امروز اعلام کرد که کاربران از این پس قادر هستند از دستیار Google Assistant نیز بر روی کنسول‌های بازی Xbox One استفاده کنند. به نظر می‌رسد اگرچه مایکروسافت در جنگ هوش مصنوعی برای طراحی یک دستیار هوشمند قدرتمند از رقبای خود شکست خورده است، اما در عوض از استفاده کاربران از دیگر دستیارهای هوشمند بر روی دستگاه‌های سخت افزاری و همچنین سیستم‌‌های عامل خود خوشحال است.

استفاده از دستیار صوتی گوگل اسیستنت برای کنترل ایکس باکس وان سیار ساده است: فقط باید بگویید، Hey Google تا این قابلیت در فعال شود. همچنین اگر چندین Xbox را در خانه خود دارید می‌توانید کنسول خود را تغییر نام دهید. به عنوان مثال، می‌توانید مشخص کنید که یک Xbox در اتاق خواب شما است و برای صدا کردن آن بگویید: “Hey Google, turn on the bedroom Xbox”.

در حال حاضر استفاده از این قابلیت تنها با واسطه کردن یک دستگاه مجهز به دستیار Google Assistant ممکن است. به طور مثال می‌توانید این کار را با استفاده از گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید یا iOS خود صورت دهید. به این منظور به برنامه Google Home در این دستگاه‌ها مراجعه کرده و ایکس باکس را به عنوان یک دستگاه جدید که به دستیار هوشمند گوگل اسیستنت متصل است معرفی کنید. در گام بعد با با استفاده از حساب کاربری مایکروسافت خود، که از آن بر روی کنسول ایکس باکس وان نیز استفاده می‌کنید، وارد این برنامه شوید. لیست کامل دستوراتی که هم اکنون قابل استفاده هستند را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

فعالیت دستورات
Turn on Hey Google, turn on Xbox.
Turn off Hey Google, turn off Xbox.
Launch game Hey Google, play Gears 5 on Xbox.
Volume up Hey Google, volume up on Xbox.
Volume down Hey Google, volume down on Xbox.
Mute Hey Google, mute Xbox.
Un-mute Hey Google, un-mute Xbox.
Pause* Hey Google, pause.
Play* Hey Google, play.
Next* Hey Google, next.
Previous* Hey Google, previous
Take a screenshot Hey Google, take a screenshot on Xbox.
Record a game clip Hey Google, record that on Xbox.
Reboot Hey Google, reboot Xbox.
Stop Hey Google, stop on Xbox.
Watch a TV channel (if live TV is configured) Hey Google, switch to PBS on Xbox.

دستیار صوتی Xbox در حال حاضر محدود به زبان انگلیسی است، زیرا فعلا در مرحله آزمایشی بتا قرار دارد. گوگل و مایکروسافت در تلاشند تا پشتیبانی از زبان‌های دیگر را تا پایان پاییز امسال گسترش دهند. قابلیت‌های کنونی این دستیار صوتی برای آزمایش کنندگان بتا شامل روشن یا خاموش کردن کنسول، راه اندازی و اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها، مکث و از سرگیری بازی‌ها، تنظیم صدا و گرفتن عکس از صفحه نمایش است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا