نرم افزار و اینترنت

ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی ادوبی برای شناسایی تصاویر دستکاری شده

هر ساله شرکت ادوبی به مهندسان خود اجازه می‌دهد که در رویدادی، دستاوردهای جدید خود را که به صورت پروژه‌های تجربی ابداع شده‌اند به صورت یک ارائه، پیش روی مخاطبین خود قرار دهند. ادوبی اخیرا از یک هوش مصنوعی جدید پرده برداری کرده است که می تواند به شکل دقیق مشخص کند یک تصویر چگونه و در چه زمانی دستکاری شده است. این یک تحول بزرگ و مهم در دنیای ادیت عکس است.

این ویژگی ها در حین رویداد Adobe Sneaks شب گذشته در کنفرانس سالانه خلاقیت مکس در این شرکت معرفی شد.در میان آزمایشات جدید ادوبی یک ویژگی جدید به نام Go Figure نیز وجود داشت که به طور خودکار حرکت یک شخص را ردیابی می کند و می تواند آن را به انیمیشن های سریع تبدیل کند. تکنولوژی های جدید ادوبی، مهیج وحتی ترسناک هستند. نرم‌افزار About Face در واقع تلاش می‌کند تا با بررسی تصویر به صورت مجموعه پیکسل، درصد احتمال دستکاری شدن محتوای پیکسل‌ها در یک فضای محدود را به صورت کلی استخراج کرده و به شما بگوید که ممکن است عکسی که می‌بینید دستکاری شده باشد یا خیر.

البته برخی معتقدند تکنولوژی های جدید ادوبی می توانند راه را برای نشر اطلاعات نادرست باز کنند. اما ادوبی می گوید در حال تحقق نقش و مسئولیت خاص خود برای مدیریت این ویژگی ها است. About Face پیکسل های یک تصویر را تجزیه و تحلیل می کند و نقشه گرما را ویرایش می کند، سپس این احتمال را نشان می دهد که ممکن است تصویر دستکاری شده باشد. در حال حاضر ، این ابزار برای تمرکز روی دستکاری صورت ها، ساخته شده است.

علاوه بر این، ابزار معرفی شده قابلیت بازگردانی تغییرات احتمال داده شده را نیز دارد و برای مثال اگر فردی عکسی را دستکاری کرده و گونه‌های صورت شخص حاضر در عکس را کشیده باشد، می‌توان با استفاده از این قابلیت نرم‌افزار، تغییرات اعمالی را بازگردانی کرد. این ابزار هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد ولی مسلماً با توسعه بیشتر می‌تواند در موارد بسیار زیادی کاربرد داشته باشد.

ویژگی مطابقت با گفتگو با حرکات لب شخصیت های متحرک نیز از دیگر ویژگی هایی است که از سوی ادوبی برای بررسی وضعیت تصاویر متحرک طراحی شده است. Sweet Talk به شما امکان می دهد چهره های شخصیت را در عکس ها و نقاشی ها مشخص کنید و حالت چهره و حرکات دهان آنها را با یک فایل صوتی مطابقت دهید. ویژگی Sound Seek می تواند صداهای تکراری مانند “ums” و “uhs” را از گفتار شخص تشخیص دهد و همه کلمات ناخواسته را با یک کلیک حذف کند.

در نهایت ک ویژگی برای Adobe Audition ، برنامه ویرایش صوتی این شرکت است که  قرار است صداهای محیطی را منحرف کند و باعث کاهش تخریب و پاکسازی صوتی با یک کلیک شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا