دوربین های دیجیتال

کانن از دوربین بدون آینه EOS Ra رونمایی کرد

شرکت کانن ساعاتی پیش از جدیدترین محصول خود تحت عنوان EOS Ra که ویژه علاقمندان به عکاسی نجومی‌ و ثبت زیبایی‌های ستارگان و دیگر اجرام آسمانی طراحی شده، پرده برداشت. کانن EOS Ra اولین دوربین فول فریم و بدون آینه کانن است که مشخصا برای عکاسی از آسمان ساخته شده و همزمان سومین دوربین فول فریم و بدون آینه این شرکت نیز به شمار می رود.

کانن EOS Ra یک سنسور CMOS با رزولوشن ۳۰.۳ مگاپیکسلی دارد اما یک فیلتر  حذف کننده پرتوهای مادون قرمز نیز به آن اضافه شده تا عملکرد این سنسور در زمان عکاسی از آسمان بهبود داده شود. این دوربین از فیلتر IR که به طور خاص طراحی و توسعه داده شده، بهره می‌برد که در مقایسه با دوربین‌های EOS R معمولی این شرکت، تا چهار برابر بیشتر طول موج 656 ناومتری (اشعه هیدروژن آلفا) را منتقل کند.

علاوه بر این، دوربین EOS Ra قادر است تا 30 برابر بزرگنمایی را از طریق منظره یاب الکترونیکی و LCD ارائه و فوکوس را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. این دوربین از لحاظ ظاهری شباهت نزدیکی به مدل قبلی این خانواده یعنی EOS R دارد.

کانن EOS Ra درست مانند سایر دوربین های RF امکان استفاده از لنزهای EF و EF-S را با استفاده از آداپتور گیره داراست. از پاییز سال گذشته که سیستم دوربین بدون آینه و فول فریم EOS R  معرفی شد، کانن مدل های مختلفی از آن را به همراه طیف متنوعی از لنزهای RF و لوازم جانبی مختلف دیگر عرضه کرد تا به نیاز عکاسان با سطوح مهارتی مختلف پاسخ بدهد. پیش‌فروش دوربین کانن EOS Ra با قیمت 2500 دلار آغاز شده و قرار است در اوایل ماه دسامبر به دست خریداران برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا