براساس تحقیقات گسترده‌ای که توسط موسسه Sensor Tower انجام گرفته است، در حدود یک درصد از برترین ناشران گوگل پلی استور و اپ استور اپ میزان 80 درصد از کل دانلود برنامه‌ها در سه ماهه سوم سال 2019 را به خود اختصاص دادند و دیگر ناشران تنها 20 درصد باقیمانده را میان خود تقسیم کرده‌اند.

۸۰ درصد، چیزی معادل ۲۹.۶ میلیارد دانلود می‌شود و تعداد اپلیکیشن‌های قابل دسترس در گوگل پلی و اپ استور در سال 2018 حدود ۳.۴ میلیون عدد بوده که نسبت به سال 2014 به اندازه ۶۵ درصد رشد داشته‌اند. متاسفانه، در سال 2018 تنها ۲۶ درصد از اپلیکیشن‌ها حداقل ۱۰۰۰ بار دانلود داشته‌اند که در مقایسه با ۳۰ درصد سال 2014 کاهش قابل‌ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

تعداد کل ناشران در هر دو فروشگاه گوگل و اپ در مجموع حدود 792000 بوده که تعداد دفعات نصب برنامه‌های تنها 7920 ناشر از میان آنها 23.6 میلیارد بار بوده است. فیسبوک طبیعتا به لطف برنامه‌های پرطرفداری که ارائه کرده است، 1 درصد از این سهم را به خود اختصاص داده است و برنامه‌های این شرکت به تنهایی 682 میلیون بار در سه ماهه سوم سال 2019 نصب شده‌اند.

اتفاق مشابهی نیز برای منتشرکنندگان بازی‌های موبایلی افتاده و ۱ درصد بالای جدول حدود ۹.۱ میلیارد دانلود ایجاد کرده‌اند که ۸۲ درصد از کل دانلود بازی‌ها را تشکیل داده‌اند و ۲ میلیارد دانلود باقی‌مانده هم اختصاص به سایر منتشرکنندگان داشته است.

درخصوص درآمد، شکاف طبقاتی حتی از تعداد دفعات دانلود نیز بیشتر است. از ۲۲ میلیارد دلار درآمد ناخالص در سه ماهه سوم امسال، ۱ درصد منتشرکنندگان بالای جدول حدود ۲۰.۵ میلیارد دلار درآمده داشته‌اند و تنها ۷ درصد از مجموع درآمدها بین ۹۹ درصد بقیه (یعنی ۱۵۱۰۵۶ منتشرکننده) توزیع شده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *