نرم افزار و اینترنت

ثبت 10 میلیون کاربر جدید اپلیکیشن Threads طی مدت 7 ساعت

به گفته مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت متا، Threads، رقیب توییتر متا به تازگی راه اندازی شده، در هفت ساعت اول از مرز 10 میلیون ثبت نام فراتر رفته است. این اپلیکیشن اکنون در سطح جهانی (به جز در اروپا) در دسترس است و با سرعت ثبت نام سریع، توانایی فوق العاده متا را در افزایش مقیاس در مقایسه با سایر رقبای توییتر مانند Bluesky نشان می دهد – که همچنان به کدهای دعوت نیاز دارد.

به همین مناسبت، زاکربرگ برای اولین بار در بیش از یک دهه گذشته با تصویر کلاسیک مرد عنکبوتی توئیت کرد (که نشان می دهد برخلاف ایلان ماسک، او در واقع می داند که میم ها چگونه کار می کنند). او در Threads افزود: “10 میلیون ثبت نام در هفت ساعت”. با Threads، متا در توییتر و جایگزین هایی مانند Mastodon استفاده می کند. این در صلاحیت مدیر عامل اینستاگرام آدام موسری است که قصد دارد Threads را با ActivityPub سازگار کند. این پروتکل منبعی است که به Mastodon و سایر سرویس‌های غیرمتمرکز قدرت می‌دهد که گاهی به طور جمعی به آنها “Fediverse” می‌گویند.

Threads به شدت به اینستاگرام گره خورده و بر روی همان پلتفرم ساخته شده و به متا روشی موثر برای تبلیغ آن می دهد. هر کاربری که برنامه را در iOS پیش‌سفارش می‌کرد، هنگام انتشار Threads یک پوش نونیفیکیشن دریافت می‌کرد، حرکت دیگری که بدون شک ثبت‌نام‌ها را افزایش داد. اگرچه این سایت بدون مشکلات نیست! بزرگترین شکایت فقدان یک فید زمانی و فقط دنباله‌روی است، با کاربرانی که به هر چیزی که الگوریتم Threads تصمیم بگیرد راه خود را ادامه دهد، گیر می‌کند. یکی دیگر از مشکلات کلیدی بسیاری از کاربران، نبود نسخه وب Threads است. مانند اینستاگرام برای مدت طولانی، Threads در مرورگرها فقط خواندنی است، برای ارسال پست محدود به برنامه های iOS و اندروید می باشد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا