روز گذشته اینستاگرام اعلام کرد که اگر کاربران برای caption عکس یا ویدیو متن توهین‌آمیزی بنویسند، قبل از انتشار از جانب اینستاگرام هشداری دریافت می‌کنند. اینستاگرام برای این کار از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و با مقایسه متن نوشته شده با کپشن‌های مربوط به پست‌های گزارش داده شده، می‌تواند این موضوع را تشخیص بدهد.

در ادامه، اینستاگرام کاربران مذکور را تشویق کنند که تغییراتی بر کپشن موردنظر اعمال کنند ولی این افراد این حق انتخاب را هم دارند که بدون اعمال هیچ تغییری پست را منتشر کنند. به کمک این قابلیت اینستاگرام سعی کرده است تا هرج و مرج در اینستاگرام را به حداقل برساند و کاربران زیادی نیز این مورد را از قبل به این شرکت اعلام کرده بودند و هم اکنون درخواست تمامی این کاربران مورد توجه قرار گرفته و از این پس اینستاگرام کنترل بیشتری بر روی متن پست‌ها خواهد داشت.

این ویژگی اینستاگرام‌ مشابه قابلیتی است که در ماه ژوئیه برای جلوگیری از انتشار کامنت‌های توهین‌آمیز معرفی شد. اینستاگرام می‌گوید تشویق کاربران برای تغییر دادن کامنت‌های توهین‌آمیز آن‌ها نتایج مثبتی در راستای کاهش اذیت و آزار اینترنتی داشته است. متاسفانه از آنجایی که این قابلیت هنوز در مرحله اجرایی خود قرار دارد اینستاگرام از کاربران خود برای کمک به بهبود عملکرد سیستم هوش مصنوعی این ویژگی استفاده خواهد کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *