شرکت Teslasuit که به دلیل عرضه لباس‌های واقعیت مجازی، برندی شناخته‌شده در بین علاقمندان به دنیای فناوری محسوب می‌شود، به تازگی از یک دستکش جدید مبتنی بر این فناوری پرده برداشت که امکان احساس اشیای واقعیت مجازی و جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک را برای کاربران فراهم می‌کند. این محصول که تحت عنوان Teslasuit Glove شناخته می‌شود، قرار است در جریان نمایشگاه CES که در ماه ژانویه سال آینده برگزار می‌شود، در معرض دید علاقمندان قرار گیرد. طبق گفته شرکت سازنده، در نیمه دوم سال 2020 شاهد عرضه این محصول به بازار خواهیم بود.

دستکش Teslasuit Glove را می توان در کنار سوییت یا لباس کامل این شرکت و یا به صورت جداگانه استفاده کرد. به گفته کمپانی سازنده امکان لمس فضا، بافت های مجازی و در دست گرفتن اشیاء از طریق ترکیب چندین فناوری فراهم شده که حرکات کاربر را ثبت کرده، داده های بیومتریک را جمع آوری کرده و بازخورد را شبیه سازی می کنند.

از این دستکش هپتیک می توان در سیستم های کنترل از راه دور و در زمینه هایی از قبیل پزشکی استفاده کرد. برای مثال به لطف قابلیت جمع آوری بلادرنگ داده ها و پالس اکسیمتر می توان سطح استرس با ضربان قلب را افراد را اندازه گیری کرد. این دستکش مکملی برای دیگر محصولات این شرکت از قبیل Manus VR و HaptX خواهد بود و با تکیه بر آرایه ای از ۹ الکترود روی هر انگشت حس لمس سطحی که وجود خارجی ندارد را به کاربر القا می کند. یک اسکلت بیرونی هم با ایجاد حس مقاومت و ارتعاش، تعامل با اشیاء محکم را شبیه سازی می کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *