سرویس ProtonMail به تازگی بتای تقویم رمزنگاری به پلتفرم خود افزوده تا کاربران بتوانند برنامه های خود را بصورت خصوصی مدیریت کنند. این قابلیت، آخرین ابزار ارایه شده از جانب این شرکت است؛ شرکتی که به دلیل سرویس‌ ایمیل رمزنگاری‌شده خود شناخته می‌شود. این ویژگی می‌تواند به کسانی که قصد رهایی از گوگل را دارند، کمک کند.

این ابزار که ProtonCalendar نامیده می‌شود، در حال حاضر برای کاربرانی که از یک طرح پولی مربوط به ProtonMail استفاده می‌کنند، در دسترس قرار دارد. این شرکت قصد دارد تا در آینده این تقویم را به تمامی کاربران خود عرضه کند. بررسی های اخیر پیرامون جمع آوری و ذخیره سازی اطلاعات کاربران توسط گوگل نشان می دهد که در سال جاری، تاکنون 50 ایالت پرونده ای مرتبط با انحصارگرایی را علیه این غول فناوری باز کردند که این مسائله باعث تردید امنیت داده‌ها شده است. از طرفی گوگل با اعتراضات شدید کارکنان خود نیز روبه‌رو شده است. کارکنان می‌گفتند که این شرکت از یک مرورگر جدید جهت جاسوسی از آن‌ها استفاده می‌کند. گوگل این ادعاها را رد کرده بود.

حتی برای کاربرانی که خود کارمند گوگل نیستند، جدا شدن از این غول اینترنتی دشوار است. اپلیکیشن‌های این شرکت به‌صورت تعاملی با یکدیگر عمل کرده و همین موضوع، اضافه کردن کاربران دیگر به تقویم جیمیل را بسیار آسان می‌سازد. برخی تأثیرات جانبی نیز وجود دارند. ProtonMail می‌گوید که تقویم جدید این شرکت هنوز در مرحله بتای خود قرار دارد. درحالیکه این نسخه تقریباً یک نسخه پایه‌ است، اما این شرکت قصد دارد تا ویژگی‌های بیشتری را به تقویم خود اضافه کرده تا بدین‌ شیوه به کاربران اجازه دهد که تقویم خود را با سایر کاربران ProtonMail به اشتراک گذاشته و همچنین دعوت‌های تقویمی را نیز به کسانی که کاربر ProtonMail نیستند، ارسال کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *