استارتاپ گورو که به تازگی سرمایه ۱۵ میلیون دلاری لازم برای تکنولوژی خود را جمع‌آوری کرده است، مدعی شده که اکنون به شارژ کردن دستگاه‌ها از راه دور و بدون نیاز به پد بی سیم بسیار نزدیک شده است.

گورو در نظر دارد تا در نمایشگاه ۲۰۲۰ از سه نمونه نخست محصولات خود رونمایی کند و به گسترش همکاری خود با سازندگان تجهیزات الکترونیکی بپردازد. سه نمونه محصولی که برای نمایشگاه آماده شده‌اند، یک سیستم شارژ رومیزی را شامل می‌شوند که می‌تواند هر نوع گجتی را به صورت بی‌سیم شارژ کند، یک نمونه در اندازه کاشی که دامنه گسترده‌ای دارد و یک ربات چرخشی که برای حرکت کردن در اطراف یک فضای بزرگ و شارژ کردن گجت‌های کوچک است.

نمونه دیگر یک کاشی سقفی است که  قابلیت شارژ وسیعی را دارد و در نهایت نمونه سوم  یک ربات متحرک است که می تواند در یک فضای بزرگ حرکت کند و گجت های کوچک و هوشمند خانگی مانند حسگرهای اینترنت اشیا و دوربین ها را شارژ کند.

فلوریان بون (Florian Bohn)، بنیانگذار و مدیرعامل استارتاپ گورو گفت:

ایده انتقال نیروی الکتریسیته به مسافت‌های دور، ایده جدیدی نیست. Nikola Tesla، مخترع آمریکایی نیز یک شرکت تجهیزات تلفن همراه موسوم به Axiom Semiconductor را بنیان‌ گذاشت و با موسسه فناوری کالیفرنیا نیز همکاری کرد تا نیروی خورشیدی را تحت کنترل درآورد و آن را با استفاده از ریزموج‌ها به زمین انتقال دهد.

گروهی از مهندسان الکترونیک، فیزیک کاربردی و کارشناسان مدارهای یکپارچه در سال ۲۰۱۷ گورو را تاسیس کرده اند. ریشه این فناوری نیز از آزمایشگاه  علی حاجی میری آغاز شد. طی دهه گذشته حاجی میری همراه بهروز عبیری و فلوریان بون سیستم های فرکانس رادیویی ساختند که قابلیت ارسال انرژی در فواصل دور  را دارد. آنها با توسعه این فناوری و دریافت سرمایه فناوری خود را بهبود دادند. آنها با همکاری کایروس ونچرز و دریافت سرمایه از دانشگاه کل تک و منابع دیگر چند نسل نوآورانه از سیستم های فرکانس رادیویی نوین خود را ساختند .

تیمور بروتوس قالی یکی از  همکاران استارت آپ گورو می گوید: مردم باید با آسودگی خاطر بتوانند از دستگاه های خود استفاده کنند و نگران شارژ آن نباشند. گورو می تواند زیرساخت های لازم برای تبدیل این تکنولوژی به استاندارد جهانی را فراهم کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *