صوتی و تصویری

رونمایی وان‌پلاس از نمایشگر QHD OLED با نرخ رفرش 120 هرتزی

همانطور که انتظار می رفت، وان پلاس از جدیدترین فناوری خود در زمینه نمایشگر گوشی های هوشمند رونمایی کرد. آقای Pete Lau مدیرعامل این شرکت در حساب رسمی ویبو اطلاعاتی از نمایشگر جدید QHD OLED خود ارائه کرده است. انتظار می رود که این نمایشگر بر روی گوشی های پرچمدار بعدی یعنی وان پلاس 8 و 8 پرو بکارگیری شوند.

براساس گزارشات، این نمایشگر دارای نرخ رفرش ریت 120 هرتزی داشته و از فناوری Smooth Chain برخوردار است که به منظور بهینه سازی سخت افزار، نرم افزار و ورودی و خروخی اشاره دارد. به همین جهت، زمان پاسخ دهی نمایشگر به لمس کاربر به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است. وان پلاس برای دستگاه های مجهز به این پنل از فناوری خاصی استفاده می کند که مشابه با GPU Turbo هواوی است.

یکی دیگر از قابلیت های این نمایشگر بکارگیری از فناوری MEMC یا Motion Estimation, Motion Compensation است که این فناوری یک لایه پردازشی بوده که به صورت هوشمند فریم ریت را به 120 فریم بر ثانیه افزایش می دهد. چنین عملیاتی به صورت لحظه ای صورت می گیرد، چرا که برای آن یک پردازنده مستقل روی نمایشگر در نظر گرفته شده است.

وان پلاس ادعا کرده سازنده این پنل ها، دقت بالایی در ساخت آن ها به خرج می دهد. این شرکت از اندازه گیری دقیق JNCD استفاده می کند. عدد کمتر از JNDC به قیمت فوق العاده نمایشگر اشاره می کند و بنابر ادعای وان پلاس، این عدد برای پنل جدید آن برابر با 0.8 است. در نهایت باید به نمایش 1.07 میلیارد رنگ و 4096 سطح روشنایی در نمایشگر 120 هرتزی OLED وان پلاس اشاره کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا