تلوزیون های سه بعدی عملا از دور خارج شده اند. دستگاه های سه بعدی بدون عینک نیز دیگر جذابیتی نزد کاربران ندارند. با این حال نمی توان گفت که این تکنولوژی دیگر کاربردی ندارد. به عنوان مثال، نمایشگر واقعیت فضایی جدید سونی، یا همان Spatial Reality Display تحول جدیدی را در این حوزه به وجود آورده است.

نمایشگر جدید سونی از فناوری ردیابی حرکات چشم برای به تصویر کشیدن اشیای سه بعدی باورکردنی استفاده می کند، بدون اینکه نیازی به کاربرد عینک های سه بعدی یا استفاده از هدست واقعیت مجازی داشته باشد. صنعتگران VR و CG با استفاده از نمایشگر جدید می توانند پیش نمایش ساده تری از کارهای خود را ارائه دهند. البته باید گفت که این دستگاه مخصوص مشتریان معمولی ساخته نشده، چون قیمت آن برابر با 5 هزار دلار است.

[aparat id=’tmRqA’]

سونی برای نخستین بار نمایشگر SR Display را در نمایشگاه «CES» امسال با نام «Eye-Sensing Light Field Display» به نمایش گذاشت. نمایشگری 15.6 اینچی LCD‌ با رزولوشن 4K‌ که مجهز به حسگر ردیابی چشم و همچنین ردیابی موقعیت مکانی کاربر است. سرعت عمل نمایشگر در ردیابی چشم بسیار بالا است. روی LCD نمایشگر نیز لنز میکرو اپتیکالی قرار گرفته که صفحه نمایش را به دو قسمت تقسیم می‌کند تا نیمی از آن برای ردیابی چشم چپ و نیمی دیگر برای ردیابی حرکات چشم راست به کار برده ‌شده و برجسته بینی یا استریوسکوپی تصویر به خوبی به نمایش گذاشته شود.  ‌

نمایشگر SR به یک کامپیوتر شخصی قدرتمند، با حداقل پردازنده Core i7 پیشرفته اینتل و کارت گرافیک RTX 2070 Super انویدیا نیاز دارد تا بتواند الگوریتم های رندرینگ زمان واقعی پیچیده را پردازش کند. لزوم این توان بالا کاملا منطقی است، چرا که این دستگاه باید دو تصویر 2K مجزا را به طور دائم به وجود آورده و آن ها را با حرکت چشم کاربر تطبیق دهد.

سونی ادعا می‌کند ترکیب دوربین ردیابی چشم و چهره با سرعت بالا در کنار به‌کارگیری الگوریتم‌های بلادرنگ و قوی و همچنین استفاده از لنزهای عدسی بسیار دقیق، باعث شده که وضوح تصویر نمایشگر از هر نمایشگر دیگری بهتر باشد. با توجه به پاندمی فعلی و محدودیت های موجود، نمایشگر SR همچنین یک روش موثر برای مشاهده از راه دور صحنه ها و مدل های سه بعدی پیچیده به شمار می آید. این محصول با فناوری 3R (واقعیت، زمان واقعی و از راه دور) این کمپانی مرتبط می شود که شامل راه حل هایی جهت استفاده در طول پاندمی است. نمایشگر Spatial Reality سونی در ماه نوامبر با قیمت 5000 دلار (6650 دلار کانادایی) از طریق وب سایت اصلی سونی و فروشندگان وابسته، قابل خریداری است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *