مدیاتک امروز از جدیدترین تراشه گیمینگ خود با نام هلیو G80 برای گوشی های هوشمند میان رده رونمایی کرده است. این تراشه جدید مبتنی بر فناوری 12 نانومتری توسعه یافته است و شباهت زیادی به هلیو G70 دارد.

این تراشه جدید، هشت هسته پردازشی داشته که از 2 هسته Cortex-A75 با سرعت کلاک 2.0 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز تشکیل شده است. پردازشگر گرافیکی به کار رفته در تراشه مدیاتک Mali-G52 است که فرکانس آن کمی بالاتر از G70 بوده و  روی 950 مگاهرتز تنظیم شده است.

تراشه هلیو G80، توانایی پشتیبانی از رم 8 گیگابایتی LPDDR4x داشته و با حافظه های eMMC سازگار است. فناوری HyperEngine این چیپست هم با تکیه بر الگوریتم های مختلف اجرای بازی را در موبایل بهینه سازی می کند. پردازشگر سیگنال تصویر اجازه استفاده از یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با نرخ تصویربرداری ۱۷ فریم در ثانیه یا دوربین ۲۵ مگاپیکسلی با ZSL (تاخیر شاتر صفر) و یا دوربین دوگانه با سنسورهای ۱۶ مگاپیکسلی را به تولیدکنندگان موبایل می دهد.

هرچند در هلیو G80 خبری از شتاب دهنده هوش مصنوعی اختصاصی نیست اما مدیاتک مدعی است ISP قابلیت هایی نظیر تشخیص سوژه، منظره و چهره را دارد. پشتیبانی از نمایشگر به رزولوشن FHD پلاس با نرخ ۶۰ هرتز و نسبت تصویر کشیده ۲۱ به ۹ محدود می شود. این تراشه از نظر قابلیت های ارتباطی نظیر مودم Cat-7 و بلوتوث ۵ تفاوتی با نسخه G70 ندارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *