سخت افزار

استاندارد UFS 3.1 با بهره‌وری انرژی و سرعت بالاتر معرفی شد

استاندارد UFC بیشتر روی گوشی های هوشمند پرچمدار یافت می شد، اما با پیشرفت آن، این استاندارد به دستگاه های میان رده راه پیدا کرد، در حالیکه برخی از دستگاه ها میان رده هنوز با استاندارد ذخیره سازی eMMC کار کرده بودند.

حال انجمن تکنولوژی سالید جامد JEDEC به تازگی از نسخه جدید استاندارد UFS موسوم به (UFS 3.1 (JESD220E رونمایی کرد. این نسخه در واقع نسخه جایگزین نسل قبلی UFS 3.0 بوده که در پرچمداران 2019 سامسونگ و وان پلاس موجود بود.

طبق گفته JEDEC این استاندارد جدید برای موبایل اپلیکیشن ها و سیستم های محاسباتی که نیاز به عملکرد بالا و انرژی پایین مصرف بوده، طراحی شده است. این تکنولوژی ذخیره سازی جدید بهبودهای مختلفی بوده که می توان به Write Booster، DeepSleep و Performance Throttling Notification اشاره کرد.

JEDEC همچنین از استاندارد همراه UFS با نام افزونی تقویت کننده عملکرد میزبان یا HPB رونمایی کرده که گزینه ای برای ذخیره کش نقشه آدرس های منطقی به فیزیکی دستگاه های UFS در سیستم های DRAM را فراهم می کند. این انجمن هنوز اطلاعات از زمان عرضه این نسخه استاندارد ذخیره سازی روی دستگاه ها منتشر نکرده، اما احتمال می رود که ابتدا روی دستگاه های سامسونگ به نمایش درآید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا