فوجی فیلم عضو جدیدی از سری دوربین های دیجیتال X100 تحت عنوان X100V رونمایی کرده است. دوربینی با قابلیت حمل و جابجایی آسان به یک لنز جدید، سنسور جدید و نمایشگر LCD با قابلیت چرخش مجهز شده است.

این دوربین از حسگر 26.1 مگاپیکسلی نسل چهارم X-Trans CMOS و پردازنده سیگنال تصویر X-Processor 4 بهره برده و به گفته سازنده برای عکاسان خیابانی تولید شده است. دوربین X100V به لطف بهره مندی از سنسور و پردازنده جدید توانایی عکسبرداری پیاپی با نرخ 11 فریم بر ثانیه با فوکوس خودکار فعال و همچنین عکاسی پی در پی با نرخ 20 فریم بر ثانیه با شاتر الکترونیکی را دارد.

ظاهر بدنه و دکمه‌های این دوربین، با دیگر مدل‌های متعلق به این خانواده شباهت زیادی دارد. فوجی فیلم در X100V، از لنز 23 میلیمتری با دیافراگم f/2.0 استفاده کرده که در مقایسه با نسخه قبلی این دوربین، از اعوجاج کمتری برخوردار و به فوکوس بهتر و ارتقایافته مجهز شده است. از جمله تغییراتی که در ساخت بدنه دوربین مشاهده می‌شود، استفاده از آلومینیوم در X100V است که جایگزین آلیاژ منیزیمی‌شده که در مدل‌های قبلی بکار رفته است. شاید اگر این دوربین را در کنار مدل X100F قرار دهید، تشخیص آن‌ها از هم، کمی‌دشوار باشد.

سیستم فوکوس خودکار هیبریدی با 429 نقطه مجزا و سیستم فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص کنتراست نیز از دوربین های X-T3 و X-Pro3 به این مدل آمده. علاوه بر این قابلیت های تشخیص چهره، چشم و همچنین دیگر قابلیت های تشخیص سوژه که دوربین X100F از آنها بی بهره بود، به این محصول آمده اند که خبر خوبی برای عکاسان خیابانی خواهد بود.

در دوربین X100V فوجی فیلم از منظره‌یاب هیبریدی OLED با رزولوشن 3.69 میلیون نقطه استفاده شده است. با این دوربین می‌توان تا ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه را ثبت کرد. همچنین امکان فیلمبرداری در حالت فوق آهسته با رزولوشن 1080p و نرخ 120 فریم بر ثانیه نیز وجود دارد. دوربین مورد بحث از درگاه USB-C 3.1 برخوردار بوده و افزایش ظرفیت باتری نیز امکان گرفتن 350 عکس (270 با منظره یاب الکترونیکی یا 420/390 با منظره یاب اپتیکال) را به ارمغان می آورد. طبق گفته فوجی فیلم، X100V از اواخر ماه جاری میلادی و با قیمت 1399 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *