نرم افزار و اینترنت

گوگل مپس به مناسب 15 سالگی، امکانات و قابلیت های جدید دریافت کرد

نقشه گوگل یا گوگل مپس (Google Maps) پانزده ساله شد و گوگل به همین مناسبت علاوه بر تغییر چهره این سرویس، قابلیت های جدیدی به آن اضافه کرد. در نسخه جدید آیکون قبلی جای خود را به آیکون ساده‌تر با پس زمینه سفید داده که با برندینگ اپلیکیشن های دیگر این شرکت مطابقت دارد. تب های جدید Updates و Contribute نیز به نوار زیر برنامه اضافه شده اند و تب For You جای خود را به تب Saved داده است.

بازطراحی گوگل مپ به خاطر اضافه شدن قابلیت‌هایی بوده که این شرکت به نقشه خود اضافه کرده است. با اضافه شدن تب‌های جدید، بسیاری از ویژگی‌ های جدید در مقابل دیدگان کاربران ظاهر می‌شوند و دیگر کاربر نیازی به جستجوی منو برای پیدا کردن آن‌ها نخواهد داشت. گوگل همچنین اعلام کرده که قابلیت‌های جدید دیگری را به نقشه خود اضافه کرده که البته برای استفاده از آن باید تا ماه مارس صبر کرد. یکی از این ویژگی‌ها، نمایش میزان شلوغ بودن سرویس‌های حمل و نقل عمومی‌است.

با کمک این قابلیت، کاربران قبل از استفاده از سرویس‌های حمل و نقل عمومی، می‌توانند بفهمند که برای مثال، اتوبوس و یا قطاری که قصد سوار شدن آن را دارند، چقدر شلوغ است. همچنین، می‌توان در نقشه جدید گوگل مپ به جزییات دیگری همچون دما، دسترسی به ویلچیر و غیره دسترسی داشته باشند.

آپدیت جدید قابلیت واقعیت افزوده نمای زنده (Live View) را نیز دستخوش تغییراتی کرده و با ساده‌تر کردن آن، مقصد مورد نظر را بدون رفتن به حالت مسیریابی سه بعدی نمایش می دهد. گوگل مپس با آیکون و تب های جدید از امروز برای اندروید و iOS منتشر می شود. آپدیت اطلاعات سیستم حمل و نقل و Live View نیز ماه آینده میلادی از راه خواهد رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا