شرکت OmniVision به تازگی از جدیدترین سنسور تصویر 64 مگاپیکسلی با نام OV64C رونمایی کرد. این سنسور سایز 1.7/1 دارد که سایزی نزدیک به سنسور IMX686 سونی و سنسور ISOCELL GW1 سامسونگ است.

درست همانند حسگرهای دوربین 64 مگاپیکسلی سونی و سامسونگ، OmniVision OV64C نیز یک حسگر با فیلتر Quad Bayer است. به این ترتیب حسگر دوربین OV64C  قادر به ثبت تصاویر 16 مگاپیکسلی با پیکسل‌های با اندازه 1.6 میکرومتر است. همچنین با استفاده از الگوریتم‌های Remosaic می‌تواند تصاویر 64 مگاپیکسلی گرفت یا از بُرش تصویر برای دست یابی به زوم 2 برابری  دیجیتال با همان وضوح 16 مگاپیکسل استفاده کرد.

بخش جالب سنسور OV64C، وضعیت فوکوس آن است و به گفته OmniVision این سنسور از تکنولوژی 2×2 Microlens PD برای فوکوس خودکار خود استفاده می‌کند. این تکنولوژی دقیقا تکنولوژی است که به زودی در سنسور جدید سونی شاهد آن خواهیم بود و به گفته اوپو، استفاده از سنسور سونی در تلفن همراه Find X2 صورت خواهد گرفت.

به گفته Omnivision سنسور OV64C قادر است تا ویدیو‌های 8K با سرعت 30 فریم را به صورت خروجی به کاربر تحویل دهد اما باید دید که کیفیت خروجی به چگونه خواهد بود و آیا کیفیت 8K تنها یک مورد تبلیغاتی است و از نظر جزئیات ضعف‌های زیادی را از این سنسور خواهیم دید یا خیر. به غیر از رزولوشن 8K، این سنسور قادر به ضبط ویدیوهای 4K در دو سرعت 30 و 60 فریم با استفاده از EIS می‌باشد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *