نرم افزار و اینترنت

انتشار تصویری از منوی استارت جدید ویندوز 10

اخیراً مایکروسافت یک تیزر از استارت منو جدید ویندوز 10 را به نمایش گذاشته که ظاهر جدید آن را نشان می‌دهد. با اینکه مایکروسافت کاشی‌های زنده را حذف نکرده، اما بلاک‌های رنگی حاشیه آیکون‌ها را حذف کرده است. با اینکه این تغییر چندان چشمگیر نیست، اما حالا طراحی استارت منو یکدست‌تر است.

بعد از تغییرات گسترده‌ای که مایکروسافت روی آیکون برنامه‌های خود در ویندوز ۱۰ پدید آورد و همه آن‌ها را بر اساس زبان طراحی Fluent Design تغییر داد، این بار نوبت به منوی استارت رسید. منوی پر طرفداری که بعد از اعتراض بسیاری از کاربران به نبود آن در ویندوز ۸، مایکروسافت آن را با شکل و شمایلی جدید اما عملکردی مشابه با منوی استارت ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ برگرداند.

هرچند مایکروسافت حذف کاشی‌های زنده را رد کرده است، اما در حقیقت به این معنا هم نیست که مدت طولانی باقی خواهند ماند. اغلب کاربران ویندوز 10 چندان از کاشی‌های زنده استارت منو ویندوز 10 استفاده نمی‌کنند و در عین حال توسعه دهندگان هم علاقه‌ای به پیاده سازی آن ندارند.

این حرف برندن لی‌بلنک اگرچه می‌تواند خیال کاربران را تا حدودی آسوده کند اما به نظر می‌رسد باید خود را آماده کنیم تا در آینده به طور کامل شاهد حذف شدن کاشی‌های زنده باشیم! در این تصویر خیلی به نظر نمی‌رسد اما منوی ویندوز ۱۰X بسیار با آنچه در ویندوز ۱۰ فعلی می‌بینیم متفاوت است و بیشتر به سمت کاربردی‌تر شدن پیشرفته. تغییرات در منوی استارت بعد از تغییر آیکون ویندوز ۱۰ مورد توجه قرار گرفت زیرا آیکون‌های جدید با پس زمینه رنگارنگ منوی استارت ناخوانی داشته و مایکروسافت تصمیم گرفت آن را به نوعی که می‌بینید حل کند!

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا