پس از عرضه تراشه های مبتنی بر فرآیند ساخت 7 نانومتری توسط شرکت های بزرگ در سال گذشته، اکنون اولین تراشه 6 نانومتری EUV جهان با نام Unisoc T7520 رونمایی شده است. این نخستین تراشه ای است که در کارخانه جدید TSMC ساخته می شود.

در مقایسه با اولین تراشه EUV، چگالی ترانزیستور را تا 18 درصد افزایش داده و به کاهش مصرف برق تا 8 درصد کمک می کند. تراشه جدید T7520 دارای هشت هسته پردازشی بوده که چهارهسته اول از نوع Cortex-A76 و چهارهسته دوم از نوع Cortex-A55 با فرکانس های نامشخص است.

همچنین واحد گرافیک این تراشه Mali-G57 بوده که از نمایشگرهایی با رزولوشن 4K به همراه استاندارد +HDR و نرخ رفرش 120 هرتزی پشتیبانی می کند. سایر اجزای چیپست شامل یک ISP چهار هسته ای است که می تواند از سنسورهای تصویر 100 مگاپیکسلی برخوردار باشد و برای تنظیمات چند دوربین آماده است. NPU یا واحد پردازش عصبی جدید نسبت به نسل قدیمی 50 درصد عملکرد بهتری از هر وات را ارائه می دهد.

جالب ترین قسمت مودم 5G یکپارچه است که از هر دو حالت زیر 6 گیگاهرتز و mmWave و SA و NSA را پشتیبانی می کند. روی شبکه mmWave در حالت SA، مودم می تواند تا حداکثر سرعت 3.25 گیگابیت بر ثانیه برسد (سرعت آپلود، نه دانلود). به لطف مودم یکپارچه ، Unisoc T7520 در مقایسه با تراشه هایی که نیاز به یک مودم خارجی مانند اسنپدراگون 865 و اگزینوس 990 دارند، تا 35 درصد انرژی کمتری استفاده می کند. یونیسوک قصد دارد امسال تولید تراشه T7520 را آغاز کند، به این معنی که این احتمال وجود دارد امسال شاهد اولین دستگاه های مجهز به این تراشه باشیم.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *