در دنیایی که هر روز گوشی‌های هوشمند قابل پیش‌بینی‌تر می‌شوند، TCL تلاش می‌کند تا سبک جدیدی از طراحی را در گوشی‌های خود ایجاد کند. این شرکت در حال کار روی تکنولوژی‌های ضروری برای دستیابی به دیوایس‌هاییست که روزی رویایشان را در ذهن داشتیم و حالا از دیوایس‌هایی مفهومی و جدید رونمایی کرده که با نمایشگر رول‌شونده و تاشو از راه می‌رسند.

یکی از این گوشی‌های مفهومی TCL، در نگاه اول تفاوت خاصی با گوشی‌های مرسوم ندارد و از نمایشگر ۶.۷۵ اینچی بهره می‌برد. اما با حرکت دادن بخشی از بدنه، نمایشگر آن وسیع‌تر می‌شود و به ۷.۸ اینچ می‌رسد. برخلاف دیگر گوشی های تاشو که به‌صورت عمودی یا افقی باز و بسته می‌شوند، بخشی از نمایشگر انعطاف‌پذیر این گوشی داخل بدنه به صورت مخفی قرار دارد که با فشردن دکمه دو موتور داخلی فعال شده و نمایشگر بزرگ‌تر می‌شود.

متاسفانه، این شرکت فقط ماکت گوشی را در اختیار خبرنگاران قرار داده که فاقد موتور و حتی نمایشگر فعال بوده است. شرکت TCL خاطرنشان کرده که مدل ساخته شده این گوشی در شهر ووهان چین قرار دارد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، نتوانسته‌اند آن را به آمریکا برای خبرنگاران ارسال کنند.

[aparat id=’xC2up’]

طرح مفهومی دوم TCL، قرار است مرز میان اسمارت‌فون‌های سنتی و تبلت‌های کوچک مانند آیپد ۱۰.۲ اینچی اپل را محو کرده و بهترین ویژگی‌های هر دو جهان را به صورت یک‌جا به کاربران ارائه کند. کاربران این طرح مفهومی آینده‌نگرانه به نمایشگری دسترسی خواهند داشت که در حالت باز شده، برابر با ۱۰ اینچ است. TCL دو نوع لولای متفاوت با نام‌های DragonHinge (لولای اژدهای) و ButterflyHinge (لولای پروانه‌ای) طراحی کرده است که اولی مانند گلکسی فولد به داخل و دومی مانند میت X به بیرون خم می‌شود.

زمانیکه ظاهر گوشی تغییر می‌کند، رابط کاربری دستگاه هم با نمایشگر بزرگتر سازگار می‌شود و قابلیت‌های بیشتری مانند حالت مالتی تسکینگ را نیز ارائه می‌کند. به لطف تکنولوژی متفاوتی که در ساخت این نمایشگر استفاده شده است، خبری از چین و چروک بر روی پنل OLED آن نخواهد بود. TCL اعلام کرده است که در حال حاضر خبری از قیمت‌گذاری و جزئیات زمان عرضه این طرح‌های مفهومی نیست. با این حال، به نظر می‌رسد که این دو گوشی برای بررسی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *