سخت افزار

هواوی از تراشه 7 نانومتری کایرین 985 معرفی کرد

بدنبال معرفی گوشی های سری آنر 30، هواوی از جدیدترین تراشه 7 نانومتری کایرین 985 رونمایی کرده است. این تراشه با لیتوگرافی ۷ نانومتری TSMC به تولید رسیده و دارای مودم 5G یکپارچه است. این پردازنده از شبکه‌های 2G/3G/4G/5G پشتیبانی می‌کند.

به صورت تئوری حداکثر سرعت دانلود این پردازنده به ۱۲۷۷ مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود آن به ۱۷۳ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. برای مقایسه می‌توان به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ اشاره کرد که تا ۴۰ درصد سرعت دانلود بالاتر و تا ۷۵ درصد سرعت آپلود بالاتری دارد. تراشه کایرین ۹۸۵ در زمینه مصرف انرژی نیز عملکرد مناسبی دارد. هواوی ادعا کرده که مصرف انرژی آن در کارهای سنگین و سبک در بستر 5G به ترتیب برابر با ۵۰۴ و ۲۹۱ میلی آمپر است.

از لحاظ معماری، این تراشه دارای هشت هسته پردازشی است که یک هسته بزرگ، سه هسته متوسط و چهارهسته کوچک در اختیار دارد. به طوریکه هسته اصلی از نوع Cortex-76 با سرعت کلاک 2.58 گیگاهرتز، سه هسته دوم از نوع Cortex-A76 با سرعت کلاک 2.4 گیگاهرتز و چهارهسته سوم از نوع A55 با سرعت کلاک 1.84 گیگاهرتز است.

همچنین از پردازنده گرافیکی Mali-G77 با هشت هسته، واحد دو هسته‌ای پردازشی عصبی و واحد تصویر ISP 5.0 بهره می‌برد. کایرین ۹۸۵ قادر به پشتیبانی از دو سیم کارت 5G است. این تراشه همچنین از قابلیت 5G با تاخیر کم و بهره‌وری انرژی در شبکه 5G بهره می‌برد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا