سرانجام مایکروسافت از محصولات جدید خانواده سرفیس رونمایی کرده که یکی از محصولات معرفی‌شده، مدل جدید لپ‌تاپ‌های سرفیس بوک ۳ است. مایکروسافت می‌گوید سرفیس بوک ۳ نسبت‌ به مدل پیشین خود ۵۰ درصد عملکرد پردازشی بهتری دارد که عددی درخورتوجه به‌شمار می‌آید. سرفیس بوک ۳ در دو مدل با صفحه‌نمایش ۱۳/۵ یا ۱۵ اینچ روانه‌ بازار می شود. سرفیس بوک ۳ از لحاظ طراحی تغییری رادیکالی به‌خود ندیده است و تنها شاهد برخی بهبودهای به‌نسبت جزئی در آن هستیم.

سرفیس بوک 3 مجهز به پردازنده نسل دهم اینتل است و مدل پایه 13.5 اینچی با قیمت پایه 1599 دلار شروع می شود و از پردازنده چهارهسته Core i5 برخوردار است و مدل 15 اینچی لپ تاپ نیز از پردازنده چهارهسته ای Core i7 استفاده کرده و با قیمت پایه 2999 دلار شروع می شود. مدل 13.5 اینچی دارای کارت گرافیک مجتمع Iris Plus اینتل است با این حال می توان با پرداخت 1999 دلار با کارت گرافیک مجزای Nvidia GeForce GTX 1650 Max-Q تهیه کرد. از طرفی مدل15 اینچی لپ تاپ مجهز به کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1660Ti بوده ولی کاربران تجاری می توانند با پرداخت 3.499 دلار با کارت گرافیک Quadro RTX 3000 تهیه کنند.

[aparat id=’XE4Wh’]

رابین سایلر، قائم‌مقام حقوقی بخش مدیریت برنامه‌ دستگاه‌های شرکت مایکروسافت، در رابطه با محصولات جدید می‌گوید طراحان و افرادی به قدرت پردازشی بسیار زیادی نیاز دارند، می‌توانند کانفیگ‌های ویژه‌ سرفیس بوک ۳ را با پردازنده‌ گرافیکی Nvidia Quadro RTX 3000 تهیه کنند. کانفیگ‌های مجهز به Nvidia Quadro RTX 3000 سرفیس بوک ۳ به‌طور ویژه با تمرکز بر کاربرانی ساخته شده‌اند که از طریق لپ‌تاپ خود به کار با اپلیکیشن‌های سنگین نظیر اپلیکیشن‌های طراحی سه‌بعدی می‌پردازند. مایکروسافت می‌گوید در ابزارهایی نظیر Solidworks کانفیگ‌های موردبحث سرفیس بوک ۳ می‌توانند از پروژه‌های نهایی با سرعت ۵۰ درصد سریع‌تر خروجی بگیرند.

مایکروسافت با استفاده از حالت بازی (Game Mode) ویندوز ۱۰ تلاش می‌کند تجربه‌ بازی‌های مختلف را از طریق بهینه‌سازی دمای سیستم و قدرت پردازشی آن، لذت‌بخش‌تر کند. امیدوار هستیم هنگام اجرای بازی‌های سنگین در سرفیس بوک ۳، صدای فن آن کمتر از قبل به‌گوش برسد. سرفیس بوک ۳ از جوانب زیادی روی ارائه‌ی قدرت پردازشی بالا متمرکز است و این موضوع تنها به کارت گرافیک آن خلاصه نمی‌شود. مایکروسافت تلاش کرده است برخی بهبودهای ویژه در سرفیس بوک ۳ اعمال کند تا این لپ‌تاپ گزینه‌ای بهتر برای شمار درخورتوجهی از توسعه‌دهندگان باشد. نکته‌ مهم درمورد سرفیس بوک ۳ این است که لپ‌تاپ موردبحث از حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه‌ رم پشتیبانی می‌کند. این میزان حافظه‌ رم به‌هنگام اجرای ماشین‌های مجازی یا اپلیکیشن‌هایی نظیر Kubernetes اهمیتی ویژه پیدا می‌کند.

سرفیس بوک ۳ افزون بر موارد یادشده قرار است با سریع‌ترین حافظه‌ی SSD که مایکروسافت تاکنون در محصولاتش استفاده کرده است، عرضه شود. بر این اساس کانفیگ‌هایی از لپ‌تاپ موردبحث که به ۱ یا ۲ ترابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی مجهز شده‌اند، با درایو SSD M.2 2280 روانه‌ بازار خواهند شد.بر اساس اعلام رسمی، سرفیس بوک ۳ مایکروسافت از دو درگاه USB-A، یک درگاه USB-C با پشتیبانی از USB Power Delivery 3.0، یک کارت‌خوان فول‌سایز UHS-II SD و یک درگاه سرفیس کانکت (Surface Connect) استفاده می‌کند.

مایکروسافت همچنین از سرفیس داک ۲ نیز پرده‌برداری کرد. سرفیس داک ۲ از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، چهار درگاه USB-C دارد و به‌لطف داشتن نرخ بیت بالاتر DisplayPort می‌تواند محتوای بصری را روی دو صفحه‌نمایش 4K با نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۶۰ هرتز به‌نمایش بگذارد. طول کابل سرفیس کانکتور در سرفیس داک ۲ افزایش پیدا کرده است. پیش‌فروش سرفیس بوک ۳ مایکروسافت از امروز با قیمت پایه‌ی ۱٬۵۹۹ دلار آغاز شده است. طبق اعلام رسمی، مایکروسافت قصد دارد این لپ‌تاپ جدید را از روز ۲۱ مه ۲۰۲۰ (۱ خرداد ۱۳۹۹) به دست مشتریان ساکن در ایالات متحده‌ی آمریکا و کانادا برساند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *