به نظر می رسد نام اولترابوک محو شده، اما مفهوم آن به وضوح به جایی نرسیده و گیگابایت سری U4 جدید خود را که به سادگی نوت بوک های فوق سبک نامیده، معرفی کرد. این اولین سری لپ تاپ های 14 اینچی گیگابایت در این مدت است، چراکه این شرکت طی دوسال گذشته بر روی مدل های 15.6 و 17.3 اینچی متمرکز بود که آخرین مدل 14 اینچی این شرکت AERO 14 است.

لپ تاپ U4 یک دستگاه کاملاً متفاوت است؛ درحالیکه AERO 14 هنوز 1.89 کیلوگرم وزن داشت، مدل U4 تقریباً نصف وزن آن یعنی 990 گرم دارد. اگر طرفدار محصولات محکم هستید، شاید این همان چیزی باشد که منتظر آن بوده اید، زیرا گیگابایت ادعا می کند که از استاندارد MIL-STD 810G برخوردار است، به این معنی که محصول “آزمایش شبیه سازی در هشت محیط کار سخت، از جمله ارتفاع زیاد، دما و رطوبت، ارتعاش مکانیکی، شن و گرد و غبار، مه نمک و غیره.” عبور کرده است.

این لپ تاپ فوق سبک جدید همچنین مجهز به پردازنده نسل یازدهم Core i7-1195G7 اینتل با گرافیک یکپارچه Iris Xe است. U4 یک ماژول 8 گیگابایت حافظه رم DDR4 داشته و در کنار آن یک شیار توسعه اضافی DDR4 SO-DIMM موجود بوده که می توان حداکثر 40 گیگابایت رم قرار داد، اگرچه شرکت 64 گیگابایت ادعا می کند.

تا حدودی غیر معمول تر، بخصوص برای لپ تاپی که در ضخیم ترین نقطه تنها 17.2 میلی متر اندازه داشته، شامل یک جفت اسلات M.2 بوده که یکی از آنها از درایوهای PCIe 4.0 NVMe و دیگری از درایوهای SATA یا PCIe 3.0 NVMe پشتیبانی می کند. مشخص نیست که لپ تاپ های U4 به طور استاندارد با کدام نوع عرضه می شوند و ممکن است SKU های مختلف در مناطق مختلف وجود داشته باشد. رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل پنل 14 اینچی IPS در سطح چندان چشمگیر نیست، زیرا تعداد زیادی لپ تاپ های مشابه با صفحه نمایش با وضوح بالاتر وجود دارد.

اکثر نوت بوک ها در بخش اولترالایت فاقد گزینه های اتصال هستند، اما تنها چیزی که در اینجا فاقد آن بوده یک پورت اترنت است، چراکه محصول گیگابایت شامل یک پورت تاندربولت 4 (با پشتیبانی از USB4، دیسپلی پورت و 35 وات USB-PD)، پورت USB 3.2 Gen 2، پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A، پورت HDMI 2.0، جک 3.5 میلی متری صدا/میکروفون ترکیبی، شیار کارت microSD و جک DC می باشد. از سوی دیگر یک کارت Intel AX201 Wi-Fi 6/Bluetooth 5.2 در ترکیب و یک وب کم HD وجود دارد.

باتری 36 وات موجود در لپ تاپ که گفته می شود تا 8 ساعت استفاده خوب بوده و آداپتور برق 65 وات می تواند 45 درصد باتری را در 30 دقیقه شارژ کند. در مورد قیمت اطلاعاتی در دست نیست، اما گیگابایت ادعا می کند که دارای قیمت مقرون به صرفه است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *