سخت افزار

کوالکام از تراشه جدید اسنپدراگون 768G رونمایی کرد

کوالکام امروز به طور رسمی از تراشه جدید گیمینگ 5G با نام اسنپدراگون 768G رونمایی کرده است. همانطور که از نامش پیداست، این تراشه جدید تقریبا با مشخصات اسنپدراگون 765G یکسان بوده ولی با برخی پیشرفت های کلیدی همراه است.

همانطور که بخاطر دارید، نسخه اصلی اسنپدراگون 765G در ماه دسامبر سال گذشته همراه با نسخه استاندارد 765 و پرچمدار اسنپدراگون 865 معرفی شد. این دو تراشه سری 765، اولین محصولات کوالکام هستند که با مودم یکپارچه 5G همراه می باشند. اکنون کوالکام اسنپدراگون 768G را معرفی کرد که از همان هسته پردازشی Kryo 475 و گرافیک Adreno 620 استفاده می کند ولی با این حالت سرعت کلاک آن از 2.4 گیگاهرتز به 2.8 گیگاهرتز رسیده و عملکرد گرافیک نیز 15 درصد سریع تر شده است. همچنین پشتیبانی از درایورهای Adreno Updateable نیز برای این تراشه فراهم شده است.

از سوی دیگر مودم یکپارچه اسنپدراگون ایکس 52 با پشتیبانی از mmWave و زیر 6GHz 5G و همچنین سازگاری با شبکه های 5G مستقل و غیر مستقل نیز در این تراشه تعبیه شده است. مانند 765G اصلی، 768G به طور عمده برای دستگاه هایی است که به دنبال ارائه تجربه های بازی بهبود یافته هستند. انتظار می رود که اولین گوشی معرفی شده Xiaomi Redmi K30 5G Racing Edition خواهد بود.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا