اچ پی با همکاری مایکروسافت از هدست واقعیت مجازی جدید خود با نام Reverb G2 رونمایی کرده است که برای بازی های واقعیت مجازی و یا کسب و کار طراحی شده است. رزولوشن و نمای دید همانند نسل اول Reverb بوده، اما از دوربین‌های ردیابی بیشتر، کنترلر و لنزهای جدید و همچنین اسپیکرهای ساخت Valve برخوردار است.

نقطعه قوت اصلی هدست Reverb G2 همچنان رزولوشن است و برای هر چشم رزولوشن 2160 در 2160 پیکسل را ارائه می‌کند. کاربر می‌تواند به کمک دکمه فاصله لنزها با مردمک چشم را تنظیم کند. در حالی که G2 از سیستم ردیابی واقعیت استاندارد Windows Mixed Reality استفاده می کند، اچ پی دو دوربین جلوی هدست را با یک دوربین در هر طرف تکمیل کرده است. این ویژگی به تنظیمات نزدیک تر به رقابت Oculus Rift S یا Quest نزدیکتر می کند.

این هدست نرخ رفرش ۹۰ هرتز و میدان دید ۱۱۴ درجه را به ارمغان آورده و اسپیکرهای آن شبیه اسپیکرهای بیرونی و راحت هدست Valve یعنی Index هستند. زمانی که کاربر هدست را روی سر می‌گذارد، اسپیکرها که از پلتفرم Spatial Sound مایکروسافت پشتیبانی می‌کنند، با فاصله تقریبا ۱۰ میلیمتری از گوش‌ها قرار گرفته و صدای غوطه‌ور کننده را به ارمغان می‌آورند.

هدست Reverb G2 از چهار دوربین برخوردار است که به گفته HP توانایی ردیابی حرکات بیشتری را به هدست داده‌اند. مهم تر این که برای حرکت در بازی‌ها نیازی به وصل کردن سنسورهای خارجی به هدست نیست، البته هنوز هم نمی‌توان کاملا به شکل بیسیم از هدست استفاده کرد و روبروی کاربر حدود ۶ متر کابل خواهد بود. یکی از بزرگترین تغییرات هدست جدید، بازطراحی کنترلر است.

کنترلر این مدل مشابه Oculus Touch بوده و دو حالا دو دکمه جدید به هر کنترلر اضافه شده و ترک پد حذف شده است. اچ پی در ادامه تیزری از این هدست همراه با بازی واقعیت مجازی Half-Life: Alyx را ارائه کرد که برخلاف نسخه قبلی، طراحی این هدست برای مصرف کننده را در پی خواهد داشت. این هدست قرار است با قیمت 599 دلار به بازار عرضه شود. امکان پیش خرید این هدست از سایت سازنده وجود دارد و از فصل پاییز امسال به آدرس خریداران ارسال خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *