تقریبا دوسال پس از انتشار نسخه اصلی پوکوفون، اکنون جانشین آن یعنی گوشی پوکو F2 پرو وارد بازار شده است. این تلفن در بازار چین با نام Redmi K30 Pro شناخته می‌شود. ما در این مطلب تصمیم داریم به بررسی این گوشی جدید بپردازیم. مشخصات کلی این گوشی به شرح زیر است.

  • بدنه: 163.3 در 75.4 در 8.9 میلی متری, 219 گرم وزن; پوشش گوریلا گلس 5 در قاب جلو و پشت, فریم آلومینیومی.
  • نمایشگر: 6.67 اینچی سوپر امولد، رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، نسبت ابعاد 20 به 9، تراکم پیکسلی 395ppi و استاندارد +HDR10.
  • تراشه: اسنپدراگون 865، هشت هسته ای (1×2.84 GHz Kryo 585 & 3×2.42 GHz Kryo 585 & 4×1.8 GHz Kryo 585) و گرافیک Adreno 650.
  • حافظه: 6 گیگابایت/8 گیگابایت رم , 128/256 گیگابایت UFS 3.1 حافظه داخلی.
  • سیستم عامل: اندروید 10, MIUI 11.
  • دوربین پشتی: اصلی: 64مگاپیکسلی، سنسور 1/1.72 اینچی، دیافراگم f/1.9؛ اولتراواید: 13 مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.4 و زاویه دید 123درجه؛ تله فوتو ماکرو: 5 مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.2؛ تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی.
  • دوربین جلویی: 20 مگاپیسکلی و دیافراگم f/2.2.
  • ضبط ویدیو: دوربین پشتی: 8K 4320p@30fps, 4K 2160p@30/60fps, Full HD 1080p@30/60/120/240/960fps, 720p@480fps؛ دوربین جلویی: Full HD 1080p@30.
  • باتری: 4,700 میلی آمپر ساعتی, 33W Power Delivery 3.0, پشتیبانی از +QC 4.0.
  • سایر قابلیت ها: NFC و سنسور اثر انگشت.

این گوشی جدید پردازنده قدرتمند کوالکام اسنپدراگون 865 داشته و پیشرفت های خوبی در برخی از زمینه های کلیدی داشته است. اکنون نمایشگر این دستگاه بدون حاشیه بوده و از نوع اولد است. علاوه بر این، تنظیم دوربین تقریباً تمام فاصله کانونی مورد نظر شما را از یک تلفن هوشمند مدرن می پوشاند و باتری به همراه شارژ سریع نیز این بار عاشق آن شده اند.

امسال تمام تلفن های اسنپدراگون 865 دارای قیمت بیشتری هستند که احتمالاً ارتباطی با نحوه ساخت و مجوز کلیه قطعات و آنتن های 5G توسط کوالکام دارد. در جعبه این گوشی، یک آداپتور 30 واتی، کابل USB-C  به USB-A برای شارژ و انتقال دیتا، یک قاب سیلیکونی شفاف و دفترچه راهنما و هدفون سیمی وجود دارد.

طراحی و کیفیت ساخت

پوکو F2 پرو با وجود قیمت قابل توجه پایین تر از رقبای پرچمدار، دارای کیفیت و ساخت عالی است. یک پوشش گوریلا گلس 5 روی سطح قاب جلویی و پشتی قرار گرفته است. نکته منفی این گوشی آن است که سطح اثر انگشت را به راحتی جذب شده، و همچنین به راحتی قابل مشاهده هستند. مهمتر از همه، باعث می شود تلفن کاملاً لغزنده باشد.

ضخامت آن در حدود 8.9 میلی متر بوده و وزن آن 219 گرم است. برای مقایسه، وان پلاس 7T پرو و گلکسی نوت 10 پلاس (هر دو دارای نمایشگرهای مشابه) سبک تر است، در حالی که به طور سابق حتی دارای مکانیزم دوربین پاپ آپ است. ما گمان می کنیم باتری بزرگ 4700 میلی آمپر ساعت و دوربین سلفی پاپ آپ به وزن کلی آن افزوده است.

ما از طراحی پشت نسبتاً غیر معمول قدردانی می کنیم. در قاب پشتی چهار دوربین به صورت دایره ای شکل حضور داشته که همچنین با آنچه مانند یک خط الراس احساس می شود، جلوه ای از آن را احاطه کرده است. با نگاهی به تراز دوربین، فکر می کنیم که شیائومی تصمیم گرفته حسگر تشخیص عمق اضافی 2 مگاپیکسلی را فقط به خاطر تقارن قرار دهد.

فریمی که دو صفحه شیشه ای را در قسمت جلویی و پشتی می چسباند از آلومینیوم ساخته شده است. قسمت پایین کانکتور USB-C، بلندگوها مشبکی و سینی سیم کارت است. در طرف راست گوشی دکمه پاور و تنظیم صدا وجود داشته و در طرف بالا، دوربین پاپ آپ سلفی و جک صوتی 3.5 میلی متری دارد. در مورد دوربین سلفی پاپ، احساس مکانیزمی روان و ایمنی دارد و از همه مهمتر سریع تر باز می شود. تمام حاشیه ها واقعا نازک هستند، در حالیکه قسمت پایین کمی ضخیم تر است.

صفحه نمایش

نسخه اول پوکوفون از با پنل LCD همراه بود و در ابتدا کار خوبی نبود. پوکو F2 پرو از پنل Super AMOLED برخوردار است. گذشته از فقدان توانایی نرخ رفرش بالا، صفحه این گوشی مهمترین چک مارک ها را بررسی می کند. این گوشی از صفحه نمایش 6.67 اینچی با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و نسبت ابعاد 20 به 9 بهره گرفته و طراحی تمام صفحه را ارائه می دهد.

در تست های ما، نمایشگر این گوشی روشنایی 500 نیت را تبلیغ کرده، به راحتی 516 نیت را به طور دقیق نشان می دهد و در حالت Max Auto حداکثر روشنایی 854 نیت را ارائه کرد. در مورد دقت رنگ، صفحه نمایش نیز در اینجا بسیار خوب عمل کرده است. با تنظیم خودکار رنگ، صفحه نمایش به طور متوسط dE2000 4.8 و حداکثر انحراف 8.5 را بدست می آورد. پشتیبانی HDR10+ همچنین در لیست ویژگی ها قرار دارد.

باتری

همانطور که از یک باتری 4700 میلی آمپر ساعتی انتظار میرفت، عمر شارژ بسیار عالی داشته است. Poco F2 Pro یکی از بهترین عمر باتری را در بین تلفن های پرچم دار دارد و این کار را بدون داشتن یک باتری فوق العاده بزرگ انجام می دهد. ظرفیت باتری این گوشی در مدت زمان 65 دقیقه از صفر به 100 درصد می‌رسد که این امر توسط فناوری 33W Power Delivery 3.0 محقق شده است.

در تست شارژ 30 دقیقه ای ما، 60 درصد ظرفیت پر شده است. ما همچنین می خواهیم به جای استفاده از یک امتیاز اختصاصی ، امتیازهای برتر را برای انتخاب استاندارد Power Delivery به Xiaomi اختصاص دهیم.

اسپیکر و کیفیت صدا

متأسفانه، این گوشی به یک اسپیکر شلیک پایین متکی است، که مسلماً کاملاً بلند بوده، اما از نظر کیفیت و کامل بودن نمی تواند در مقابل بلندگوهای استریو قرار بگیرد. در حالی که آهنگ ها به طور کلی صاف پخش می کنند، آوازها خوب نیستند. باس تقریباً وجود ندارد.

عملکرد و بنچمارک

این گوشی از پردازنده پرچمدار اسنپدراگون 865 کوالکام استفاده کرده که براساس معماری 7 نانومتری توسعه یافته است. از سوی دیگر واحد گرافیکی این گوشی Adreno 650 و دارای هشت هسته پردازشی (1×2.84 GHz Kryo 585 & 3×2.42 GHz Kryo 585 & 4×1.8 GHz Kryo 585) می باشد. همچنین به همراه تراشه، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می کند. لازم به ذکر است که نسخه 6 گیگابایت از نوع LPDD4X بوده، درحالیکه نسخه 8 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 است.

رفتن به مدل 6 گیگابایتی 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی را در اختیار شما قرار می دهد در حالیکه مدل 8 گیگابایتی 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد. فضای ذخیره‌سازی داخلی به جای UFS 3.0 نیز ارتقاء به UFS 3.1 را دریافت کرده است.

دوربین

گوشی شیائومی پوکو اف 2 پرو دارای چهار دوربین اصلی است، اما فقط دو عدد از این دوربین‌ها توانایی تولید عکس و ویدیو را دارند. دوربین اصلی از سنسور 64 مگاپیکسل استفاده می‌کند که در پشت یک لنز 26 میلی‌متری با دریچه دیافراگم f/1.9 جای گرفته است. در کنار این دوربین یک سنسور اولتراواید 13 مگاپیکسلی با زاویه دید 123 درجه، یک سنسور عمق 2 مگاپیکسل و یک سنسور تله فوتو 5 مگاپیکسلی قرار دارد.

دوربین اصلی دستگاه تصاویر را به صورت پیش‌فرض با کیفیت 16 مگاپیکسل ثبت می‌کند. برنامه دوربین بسیار ساده و روان است و با سوئپ کردن به راست و چپ مدهای اصلی را مشاهده خواهید کرد. نمادهای بالای منظره یاب به شما امکان می دهد تا سریع از حالت های AI ، HDR ، ماکرو و فیلترها استفاده می کنید.

دامنه داینامیک نیز بسیار عریض است و ما را به استفاده از حالت HDR مجبورد نکرد. در حالت کلی، تصاویر روز دارای کیفیت بالایی هستند و نقطه ضعف خاصی در آنها دیده نمی‌شود. نویز در سطوح یکنواخت قابل مشاهده بود. کنتراست نیز کمی زیاد به نظر می رسد ، اما برخی ممکن است آن را از این راه ترجیح دهند.

با رفتن به داخل خانه، شاهد کاهش چشمگیر جزئیات و افزایش نویز خواهید بود، که انتظار می رفت، اما در خارج از خانه بسیار روشن بود و پنجره ها نور زیادی را به داخل خود می گذارند. دوربین فوق عریض از لحاظ رنگ، کنتراست و قرار گرفتن در معرض نمایش مشابهی به دوربین اصلی ارائه می دهد. اگرچه انتظار می رود، این دوربین تصاویر محدودتر و پویای باریک تری تولید کند.

دوربین سلفی پاپ آپ برخی از عکس ها را به زیبایی و جزئیات بالا را نشان می دهد، زیبایی پوست را نشان می دهد و حتی اگر نور کافی به سنسور وارد نشود، به خوبی کار می کند. ما متوجه شدیم که در اینجا و آنجا برخی هاله های بیش از حد وجود دارد و حتی در شرایطی که نمی توان آنها را “چالش برانگیز” طبقه بندی کرد، نویز به راحتی قابل مشاهده است.

در بخش ویدیو، این گوشی قابلیت فیلم برداری 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد. پرچمداران امسال معمولاً با سرعت 24 فریم در ثانیه درهستند، اما Poco F2 Pro قادر به ضبط خروجی 30 فریم 4320p است. در ویدیوهای گرفته شده، با گزینه 24 فریم بر ثانیه، صاف و نرم نشان داده شده و رنگ ها با کنتراست و جزئیات بالای خوبی به نظر می رسند.

نتیجه گیری

اسمارت‌فون شیائومی پوکو اف 2 پرو تلفن هوشمند خوبی است که افراد کمی آن را خریداری می‌کنند. تنها ایرادی که می‌توان به این تلفن وارد کرد، می توان به بدن ضخیم و سنگین و نمایشگر فاقد نرخ رفرش ریت بالا اشاره کرد.

نقاط قوت:

  • صفحه‌نمایش OLED باکیفیت و بزرگ
  • طراحی خوب و استفاده از گوریلا گلس 5 در پنل
  • عملکرد خوب باتری
  • عملکرد سخت‌افزار در اکثر موارد عالی است
  • نسبت قیمت/عملکرد خوب
  • عملکرد دوربین اصلی رضایت بخش با حالت عالی شب و دوربین خوب ماکرو.
  • جک صوتی 3.5 میلی متر و نشانگر اطلاع رسانی LED.

نقاط ضعف:

  • بدن ضخیم و سنگین.
  • صفحه نمایش فاقد نرخ رفرش بالا
  • نبود اسپیکر استریو
  • فاقد دوربین تله فوتو
سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *