آموزش

آموزش ایجاد نظرسنجی در میتینگ های اپلیکیشن زوم

ایجاد نظرسنجی راهکاری مناسب برای جمع آوری بازخورد شرکت کنندگان در میتینگ های اپلیکیشن زوم است. اپلیکیشن زوم به شما اجازه می دهد تا نظرسنجی چندگزینه ای یا تک گزینه ای ایجاد کرده و به صورت زنده نتایج را مشاهده کنید. در اینجا نحوه ایجاد نظرسنجی در اپلیکیشن زوم آمده است.

فقط قبل از شروع کار، چند مورد برای ایجاد نظرسنجی برای جلسات زوم وجود دارد. ابتدا، شما (میزبان) باید کاربر مجاز باشید. دوم، فقط می توانید برای میتینگ های برنامه ریزی شده یا میتینگ های فوری که در آن از شناسه جلسات شخصی (PMI) خود استفاده می کنید، نظرسنجی ایجاد کنید. به دلایل امنیتی، ما فقط استفاده از PMI خود را برای جلسات شخصی، مانند جلسات با دوستان و اعضای خانواده، توصیه می کنیم.

فعال کردن نظرسنجی برای میتینگ های زوم

قبل از اینکه بتوانید نظرسنجی ایجاد کنید، باید گزینه نظرسنجی را فعال کنید. در مرورگر وب خود، به حساب کاربری زوم وارد شوید و Account Settings را در زیر گزینه های Account Management در گروه Admin صفحه سمت چپ انتخاب کنید.

اکنون در تب Meeting خواهید بود. کمی به پایین پیمایش کرده تا گزینه Polling را در صفحه مشاهده نمایید. برای فعال کردن آن کافیست تیک لغزنده ای شکل را به حالت روشن قرار دهید.

با فعال کردن نظرسنجی ، وقت آن است که نظرسنجی خود را ایجاد کنید.

ایجاد یک نظرسنجی

در نسخه تحت وب زوم، زبانه Meetings را در صفحه سمت چپ انتخاب کنید.

اکنون می توانید یک میتینگ زوم جدید زمان بندی کنید، یا یک جلسه از قبل زمان بندی شده را از لیست جلسات خود انتخاب کنید. ما پیش خواهیم رفت و جلسه زمان بندی شده خود را انتخاب خواهیم کرد.

به انتهای صفحه بروید و یک جعبه با متن پیدا خواهید کرد که می گوید نظرسنجی ایجاد نکرده اید. سپس گزینه Add را انتخاب کنید.

با انتخاب گزینه افزودن، پنجره Add A Poll نمایان می شود. اولین قدم این است که نظرسنجی خود را نامگذاری کنید و تصمیم بگیرید که پاسخ ها ناشناس خواهند بود یا خیر. این بدان معنی است که وقتی نتایج را می بینید، فقط خواهید دید که یک Guest به جای کاربر واقعی به این سوال پاسخ داده است.

در مرحله بعد، پرسش خود را تایپ کرده (حداکثر 255 کاراکتر)، و سپس انتخاب کنید که آیا این پاسخ تک گزینه ای و یا چند گزینه ای است، سپس پاسخ های موجود را تایپ کنید. برای هر سوال می توانید حداکثر 10 پاسخ داشته باشید.

می توانید با انتخاب Add A Question در پایین پنجره، و تکرار روند بالا، سؤالات بیشتری به نظرسنجی اضافه کنید. پس از اتمام، Save را انتخاب کنید. اکنون که نظرسنجی خود را ایجاد کرده اید ، می توانید آن را در جلسات زوم راه اندازی کنید.

نظرسنجی خود را در طول میتینگ های زوم شروع کنید

پس از شروع میتینگ زوم و آماده شدن برای راه اندازی نظرسنجی، Polls را که در پایین پنجره جلسه، انتخاب کنید. پنجره نظرسنجی ها ظاهر می شود. پرسش ها و پاسخ ها را مرور کرده، سپس “راه اندازی نظرسنجی” را انتخاب کنید.

شما می توانید نتایج نظرسنجی را به طور زنده مشاهده کنید. هنگامی که همه رای دادند، End Polling را انتخاب کنید. اکنون نتایج نظرسنجی را مشاهده خواهید کرد. می توانید نتایج نظرسنجی را با حاضرین به اشتراک بگذارید یا رای گیری را مجدداً راه اندازی کنید.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا