نرم افزار و اینترنت

امکان قفل کردن اسناد در گوگل ورک اسپیس فراهم شد

کاربران سرویس گوگل ورک اسپیس ویژگی جدیدی برای جلوگیری از خرابکاری همکاران با اسناد خود دریافت می کنند. کاربران اکنون می‌توانند فایل‌های Google Drive خود را قفل کنند، که می‌تواند به کاهش نظرات و تغییرات ناخواسته هنگام اشتراک‌گذاری با چندین عضو تیم کمک کند. اگرچه این انقلابی‌ترین ویژگی نیست، اما مطمئناً می‌تواند برای شرکت‌هایی که از اسناد قابل مشاهده عمومی زیادی استفاده می‌کنند و به اشتراک می‌گذارند مفید باشد.

قفل کردن یک سند آن را در حالت فقط خواندنی قرار می‌دهد، به این معنی که بینندگان نمی‌توانند آن را ویرایش کنند، نظر بدهند یا پیشنهاداتی را روی آن بگذارند. سند تا زمانی که توسط صاحبش باز نشود در این حالت فقط خواندنی باقی خواهد ماند. گوگل با انتشار پستی در وبلاگش اعلام کرد که این ویژگی جدید “فرایند محدود کردن فایل‌ها را در Drive ساده می‌کند”.

قبلاً، می‌توانستید یک سند یا فایل را هنگام اشتراک‌گذاری یا از طریق تماس API گوگل درایو قفل کنید. ویژگی قفل جدید کارها را ساده می کند: روی فایلی که می خواهید قفل شود کلیک راست کنید، از منوی بازشو به اطلاعات فایل بروید و قفل را انتخاب کنید. ویژگی قفل کردن فایل قبلاً در برخی از دامنه‌های انتشار سریع منتشر شده و در 15 روز آینده ادامه خواهد داشت.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا