انتظار طولانی برای تماس ویدیویی گروهی برای آمدن به تلگرام به پایان رسیده است. با جدیدترین نسخه های اندروید، iOS، و دسکتاپ تلگرام، کاربران می توانند تماس های صوتی گروهی خود را به تماس ویدیویی تبدیل کنند. کاربران برای استفاده از این قابلیت کافی است در چت‌های صوتی روی آیکن دوربین ضربه بزنند و وارد مکالمه تصویری گروهی شوند. با اضافه شدن قابلیت جدید شما این امکان را خواهید داشت که ویدیوی یک شخص را در نمایشگر خود پین کنید، در این صورت حتی با اضافه شدن افراد جدید به تماس گروهی باز هم آن شخص در مرکز قرار خواهد گرفت.

علاوه‌براین شما می‌توانید در حین برگزاری تماس ویدیویی در صورت نیاز تصویر نمایشگر خود را نیز با مخاطبان به اشتراک بگذارید. در این قسمت شما گزینه‌ای خواهید داشت که می‌توانید به صورت همزمان هم نمایشگر و هم تصویر خودتان را به صورت همزمان به اشتراک بگذارید.  البته باید در نظر داشت که در حال حاضر امکان تماس تصویری تنها برای 30 نفر اولی که وارد تماس تصویری می‌شوند، فعال شده است ولی تلگرام قصد دارد به زودی این محدودیت را بردارد. این قابلیت برای برگزاری جلسه‌های آنلاین کاربرد خوبی دارد.

 از دیگر قابلیت‌های اضافه شده در نسخه جدید، امکان حذف نویز در چت صوتی است از طریق قابلیتی به نام «Noise Suppression» است که صداهای اضافی را در چت‌های صوتی حذف می‌کند و تجربه کاربری دلپذیری را برای کاربران فراهم می‌‌کند. براساس اعلام تلگرام، کاربران می‌توانند روی گوشی‌های هوشمند، تبلت و حتی در نسخه دسکتاپ از قابلیت‌های جدید استفاده کنند. نحوه نمایش افراد شرکت کننده در مکالمه مشابه اسکایپ در بلوک‌های مجزا است که جلوه بصری خوبی را فراهم می‌کند.

تماس‌های صوتی در نسخه دسکتاپ تلگرام در پنجره‌ای‌ مجزا باز می‌شود. در نتیجه کاربران می‌توانند همزمان با صحبت کردن، در صورت نیاز تایپ کنند. قابلیت‌های جدید تلگرام به همین جا ختم نمی‌شود و علاوه بر تماس تصویری گروهی، در بروزرسانی خود امکان استفاده از تصاویر پس زمینه زنده و انیمیشنی را فراهم کرده است. گفتنی است کاربران می‌توانند این انیمشین‌ها را خودشان ایجاد کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *