بدنبال معرفی گوشی گیمینگ لنوو Legion Phone Duel، ایسوس هم از جدیدترین نسخه گوشی هوشمند گیمینگ خود با نام راگ فون 3 به طور رسمی پرده برداشت. ایسوس در گوشی‌های سری راگ فون به‌طور ویژه روی قابلیت‌های گیمینگ تمرکز می‌کند و این قانون برای راگ فون ۳ هم برقرار است.

ایسوس ROG Phone 3 با یک نمایشگر 6.59 اینچی OLED و +HDR10 با رزولوشن فول اچ دی پلاس همراه هست که سرعت نرخ تجدید آن نیز ۱۴۴ هرتزی است. زمان پاسخ‌گویی نمایشگر این گوشی هم یک میلی‌ثانیه است تا رسما با بهترین نمایشگر در یک گوشی گیمینگ روبرو باشیم. قلب تپنده این گوشی پردازنده اسنپدراگن 865 پلاس است و از 5G هم در ایسوس ROG Phone 3 پشتیبانی می‌شود. در کنار این پردازنده می‌توان تا 16 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 هم انتخاب کرد که در این صورت، حافظه داخلی هم 512 گیگابایتی و از نوع UFS 3.1 خواهد بود.

این گوشی هوشمند برخلاف نسل گذشته خود که به دوربین اصلی دوگانه مجهز شده، دوربین اصلی سه گانه با سنسور 64 مگاپیکسلی دارد که نسبت به دوربین 48 مگاپیکسلی نسل قبلی یک پیشرفت قابل قبول محسوب می‌شود و قابلیت زوم اپتیکال 2 برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این دستگاه از دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو و 13 مگاپیکسلی اولترا واید بهره می‌برد. همانطور که از یک گوشی با پردازنده پرچمدار انتظار می‌رود، ایسوس راگ فون 3 نیز امکان فیلمبرداری با رزولوشن 8K را برای کاربران فراهم می‌کند. دوربین سلفی این محصول 24 مگاپیکسلی است.

یک گوشی گیمینگ علاوه بر سخت افزار قدرتمند و نمایشگر باکیفیت، به اسپیکرهای پرقدرت نیز نیاز دارد. جدیدترین محصول ایسوس به اسپیکر استریو با پشتیبانی از DTS:X مجهز شده است. این دستگاه از بلوتوث 5.1 پشتیبانی می‌کند و دارای پورت USB-C روی فریم است. ایسوس این گوشی هوشمند خود را به باتری 6000 میلی آمپر ساعتی مجهز کرده تا کاربران در هنگام بازی چندان نگران شارژدهی آن نباشند. این دستگاه از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی ‌می‌کند. این دستگاه از سیستم خنک‌کننده «GameCool 3»‌ بهره می‌برد، البته می‌توان برای آن فن خارجی «AeroActive Cooler 3» را نیز سفارش دهید.

ایسوس ادعا می‌کند که دکمه‌های اولتراسونیک در لبه سمت راست این گوشی که AirTrigger نام دارند را هم بهبود بخشیده تا حالا حسی شبیه‌تر به دسته‌های بازی القا کنند. همچنین کاربران این گوشی این امکان را دارند تا این دکمه‌های فراصوت را در بازی‌ها شخصی‌سازی کنند. قابلیت سوایپ کردن هم به این دکمه‌های مجازی اضافه شده تا به کمک آن‌ها، کاربران هم L1 و L2 داشته باشند و هم R1 و R2. امکان تعاریف دستورهای دیگر در بازی‌ها هم وجود دارد و مثلا می‌توانید تعیین کنید که با تکان دادن گوشی، خشاب اسلحه در بازی تعویض شود.

علاوه‌بر این‌ها، ایسوس گفته که چندین لوازم جانبی دیگر هم که اختصاصی برای این گوشی ساخته شده را عرضه خواهد کرد. اولین مورد ROG Strix XG16 نام دارد که درواقع یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی قابل حمل است که پنل IPS دارد و 144 هرتزی است. مورد بعدی ROG Cetra RGB نام دارد که هدفون‌های توگوشی ایسوس هستند که با کابل USB-C همراه‌اند و از نویز کنسلینگ هم پشتیبانی می‌کنند.

فن جانبی که برای این گوشی ساخته شده را گفتیم و باید بگوییم که چند وسیله جانبی دیگر هم برای ایسوس ROG Phone 3 ساخته شده است. برای مثال TwinView Dock 3 هم برای این گوشی ساخته شده که به کاربر این امکان را می‌دهد تا یک نمایشگر دیگر به این گوشی اضافه کند. یک داک دسکتاپ هم برای این گوشی ساخته شده که به کاربر اجازه می‌دهد با اتصال گوشی، یک مانیتور، کیبرد و ماوس به آن، تجربه یک کامپیوتر دسکتاپ را با ایسوس ROG Phone 3 داشته باشد.

در نهایت مورد آخر، ROG Falchio نام دارد که یک کیبرد مکانیکی بی‌سیم است و یک پنل لمسی هم در آن تعبیه شده. ایسوس ادعا می‌کند که باتری این کیبرد، تا 400 ساعت استفاده مداوم را شارژدهی می‌کند. راگ فون 3 با 8 گیگ رم و 256 گیگ حافظه به قیمت 799 یورو فروخته می‌شود. مدل 12 گیگ رم به قیمت 999 یورو و مدل 16 گیگ رم 1099 یورو به زودی فروخته خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *