سونی پس از پنج سال از جانشین دوربین AS7 II رونمایی کرد. دوربین A7S III با سنسور 12 مگاپیکسلی، پردازنده تصویر جدید و قابلیت فیلمبرداری 4K 120p از حدود دو ماه دیگر به قیمت 3500 دلار به بازار عرضه می‌شود. سونی A7S III از سنسور 12 مگاپیکسلی EXMOR R CMOS فول فریم برخوردار است. ترکیب رزولوشن پایین با سنسور بزرگ سبب عملکرد بسیار مطلوب این دوربین در نور کم می‌شود. این محصول از پردازنده تصویر BIONZ XR برخوردار است که به گفته سونی توان پردازشی آن هشت برابر بیشتر از پردازنده تصویر به کار رفته در دوربین A7S II است.

سونی A7S III در زمینه فیلم‌برداری می‌تواند حداکثر با رزولوشن 4K فیلم‌برداری داشته باشد و این، حداکثر رزولوشنی است که می‌توان از سنسور 12 مگاپیکسلی و فول‌فریم این دوربین دریافت کرد. لرزگشیر داخلی این دوربین هم به گفته سونی می‌تواند تا 5.5 پله، لرزش‌ها را بگیرد. این مشخصات روی کاغذ درست مثل A7S Mark II از پنج سال پیش هستند و برای مقایسه، باید بگوییم که کانن EOS R5 می‌تواند با سنسور 45 مگاپیکسلی خود، با رزولوشن 8K فیلم‌برداری داشته باشد. لرزشگیر سنسور آن دوربین هم می‌تواند تا 8 پله لرزش‌ها را بگیرد.

فیلم‌برداری 4K با این دوربین هم 15 استاپ دامنه دینامیکی دارد و هم می‌توان در حین فیلم‌برداری، ISO را تا 409600 افزایش داد! از آن طرف بزرگ‌ترین مشکلی که گریبان‌گیر کانن EOS R5 است، گرمای بیش‌از حد آن دوربین است که می‌تواند زمان فیلم‌برداری پیاپی را محدود کند. سونی اما امروز گفت که A7S III می‌تواند با رزولوشن 4K و سرعت 60 فریم در ثانیه، تا یک ساعت به صورت مداوم و بدون مشکل گرمای بیش از حد، فیلم‌برداری داشته باشد. همچنین توانایی عسکبرداری با نرخ 10 فریم بر ثانیه در حالت Burst را داشته و می‌توان حداکثر 1000 تصویر با ردیابی کامل AF/AE در فرمت RAW را ثبت کرد. این دوربین همچنین قادر به ثبت تصویر با فرمت HEIF در بازه دینامیک عریض (HLG) با عمق رنگ 10 بیتی است.

درواقع سیستم انتقال گرمای سنسور و پردازنده‌ها به بیرون در این دوربین تغییر کرده و همین باعث شده تا فیلم‌برداری پیای با سونی A7S III بدون مشکل انجام شود. جدا از این موضوع، این دوربین به دلیل رزولوشن پایین سنسور و اندازه بزرگ پیکسل‌ها، در نور بسیار کم هم می‌تواند تصاویر روشنی ثبت کند و به طور خلاصه، بهترین عملکرد در عکاسی و فیلم‌برداری در نور کم را دارد.

سونی A7S III هم از فرمت H.264 و هم فرمت کم‌حجم‌تر H.265 در فیلم‌برداری پشتیبانی می‌کند. امکان فیلم‌برداری با کدک 10 بیتی 4:2:2 در پروفایل HLG HDR هم وجود دارد. همچنین می‌توان با استفاده از یک ریکوردر جانبی، خروجی فیلم‌برداری 16 بیتی RAW دریافت کرد که این مورد هم فوق‌العاده است. برای چنین خروجی، یک پورت HDMI استاندارد در کنار دوربین قرار گرفته است. سنسور backside-illuminated این دوربین عملکرد بهتری در ایزو بالا دارد و روی آن هم 759 نقطه فوکوس فازی قرار گرفته است. فوکوس خودکار لحظه‌ای روی چشم افراد و حیوانات نیز در تمامی حالت‌های فیلم‌برداری و عکاسی این دوربین قابل استفاده است.

دوربین مورد بحث از S-Gamut, S-Gamut 3 و S-Gamut3 پشتیبانی می‌کند. دوربین A7S III از لرزشگیر 5 محوره داخلی برخوردار بوده و بالاترین عملکرد را حین استفاده با لنزهای IBIS و گیمبال‌ها نشان می‌دهد، اما با لنزهای بدون لرزشگیر نیز عملکرد مطلوبی خواهد داشت. این دوربین همچنین به منظره یاب OLED با 9.44 میلیون نقطه مجهز شده است. نمایشگر لمسی 3 اینچی 1.44 میلیون نقطه‌ای پشت نیز حالا به طور کامل قابلیت چرخش پیدا کرده که برای اولین بار در خانواده A7 دیده می‌شود.

سونی رابط کاربری این دوربین را نیز دستخوش تغییرات اساسی کرده و دیگری خبری از منوهای گیج کننده نیست. رابط کاربری کاملاً مبتنی بر لمس بوده و کاربر می‌تواند به کمک نمایشگر لمسی به آسانی گزینه‌ها را انتخاب کرده و در منو بالا و پایین برود. این محصول به لطف برخورداری از دو اسلات کارت حافظه از کارت‌های SDXC/SDHC یا CFexpress پشتیبانی کرده و امکان ذخیره تصاویر و ویدیو در هر دو اسلات به طور همزمان وجود دارد. دوربین A7S III با قیمت 3500 دلار (فقط برای بدنه) از ماه سپتامبر (شهریور-مهر) به بازار عرضه خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *