موبایل و تبلت

گوشی ZTE Axon 20 5G با دوربین سلفی زیر نمایشگر معرفی شد

ZTE چند هفته پیش فاش کرد که یک گوشی هوشمند مجهز به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر را به بازار عرضه خواهد کرد. بعداً، جزئیاتی دریافت شد که گوشی Axon 20 5G می باشد و ما همچنین برخی از جزئیات و ارائه را از طریق درز و تبلیغات مشاهده کردیم. اکنون این شرکت به طور رسمی از اولین گوشی هوشمند مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر Axon 20 5G رونمایی کرد.

نکته اصلی فروش Axon 20 5G قطعاً دوربین زیر نمایشگر است و تأثیر زیادی در طراحی نمایشگر دارد. Axon 20 5G دارای صفحه نمایش 6.92 اینچی OLED است که 100 درصد دامنه رنگی DCI-P3 را پوشش داده و از عمق رنگ 10 بیتی پشتیبانی می کند. این صفحه نمایش همچنین از نرخ تازه سازی 90 هرتز، نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز پشتیبانی می کند. وضوح صفحه نمایش  2460 در 1080 پیکسل است.

ZTE می‌گوید رقم زدن این اتفاق با استفاده از پنج تکنولوژی کلیدی ممکن شده است. استفاده از مواد مخصوص، تراشه‌هایی با قابلیت کنترل دو جانبه، مدارهای منحصر به فرد، استفاده از شبکه‌های پیکسلی مخصوص و یک الگوریتم داخلی برای دوربین سلفی. با استفاده از این تکنولوژی‌ها این شرکت چینی توانست از پس چالش‌های گوناگونی که در مسیر طراحی این گوشی بود بر بیاید و اولین گوشی جهان با دوربین سلفی زیر نمایشگر را معرفی کند.

در ساخت این گوشی ازغشاهای غیر آلی نیز استفاده شده تا عبور نور برای رسیدن به لنز دوربین ممکن شود. یک تراشه دوگانه هم برای همگام‌سازی رنگ سطح بالای دوربین در نمایشگر و باقی نمایشگر مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از شبکه‌های پیکسلی مخصوص در این گوشی هم شباهت‌هایی به راه حل شیائومی برای قرار دادن دوربین زیر نمایشگر دارد.

دوربین 32 مگاپیکسلی گوشی ZTE Axon 20 5G از یک حسگر روشنایی استفاده خواهد کرد که میزان نور مورد نیاز در شرایط مختلف را محاسبه می‌کند. ZTE ترتیب پیکسل‌‌ها در محل قرارگیری دوربین سلفی را هم تغییر داده تا با بقیه نقاط نمایشگر کیفیت و رنگ نسبتا یکسانی داشته باشند. در نهایت یک الگوریتم جدید برای بهینه‌سازی وضوح تصویر مورد استفاده قرار گرفته است.

از لحاظ سخت افزاری، این گوشی به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 765G مجهز شده که با 6/8 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه رم همراه است.  باتری اولین گوشی جهان با دوربین سلفی درون نمایشگر ظرفیتی 4220 میلی‌آمپرساعتی خواهد داشت. این باتری از فناوری شارژ سریع کوییک شارژ 4 پلاس کوالکام بهره می‌برد. شارژر 30 واتی این گوشی ZTE باتری آن را در 30 دقیقه از 0 تا 60 درصد شارژ می‌کند. رابط کاربری این گوشی هم Mifavor 10.5 و بر پایه اندروید 10 خواهد بود.

دوربین چهارگانه  گوشی ZTE Axon 20 5G شامل یک سنسور 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید 119 درجه و دیافراگم f/2.2 و دو سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و ماکرو با دیافراگم f/2.4 است. دوربین سلفی قرار گرفته درون نمایشگر این گوشی نیز یک دوربین 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 است.

Axon 20 5G در سه نسخه و در چهار رنگ سفید، مشکی، بنفش و نارنجی عرضه خواهد شد. فروش این گوشی از یک هفته دیگر در کشور چین آغاز خواهد شد. نسخه پایه این گوشی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی 322 دلار قیمت خواهد داشت. نسخه دیگر با رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی با قیمت 366 دلار و گرانترین نسخه آن نیز با رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی با قیمت 410 دلار عرضه خواهد شد. زمان عرضه جهانی این گوشی هنوز مشخص نشده است.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا