هواوی امروز در کنفرانس سالانه Huawei Developer Convention (HDC) 2020 که در چین برگزار شده، پلتفرم HarmonyOS 2.0 خود را معرفی کرد. ریچارد یو، در این رویداد تأیید کرد که هواوی گوشی های هوشمند مجهز به HarmonyOS را در سال 2021 منتشر خواهد کرد.

به گفته ریچارد یو، مدیرعامل بخش گجت‌های مصرفی هواوی، نسخه بتا این سیستم‌عامل از امروز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد اما این نسخه مختص تلویزیون‌ها، ساعت‌ها و گجت‌های هوشمند است. به گفته او، اولین نسخه بتا از HarmonyOS برای تلفن های هوشمند در دسامبر سال 2020 برای توسعه دهندگان در دسترس خواهد بود.

تاکنون، هواوی تصمیم نداشت که از سیستم هارمونی برای گوشی های هوشمند خود استفاده کند و این شرکت گفت که سیستم عامل برای دستگاه های هوشمند ساخته شده است و هیچ برنامه ای برای انتشار آن به زودی برای گوشی ها ندارد. اما به نظر می رسد فشار فزاینده ممنوعیت آمریکا، این شرکت را مجبور کرده است تا به سرعت توسعه سیستم عامل خود را برای گوشی های هوشمند پیگیری کند.

هواوی در دسامبر سال 2020 نسخه بتا HarmonyOS 2.0 را برای گوشی های هوشمند با SDK، مستندات، ابزار و شبیه ساز به توسعه دهندگان عرضه می کند. این شرکت افزود که انتظار داریم گوشی های هوشمند با استفاده از HarmonyOS در سال 2021 کار کنند.

در حال حاضر این پروژه متن‌باز از گجت‌های دارای رم پایین‌تر از 128 مگابایت پشتیبانی می‌کند که در ماه آوریل سال آینده این محدودیت به 4 گیگابایت می‌رسد. در اکتبر 2021 هم محدودیت مربوط به حافظه رم به طور کامل برداشته می‌شود. با توجه به اینکه ریچارد یو در سخنرانی خود بارها به توسعه‌دهندگان چینی اشاره کرده، این احتمال وجود دارد که سیستم‌عامل مذکور مختص به کشور چین خواهد بود و هنوز در مورد عرضه جهانی این سیستم‌عامل اطلاعاتی منتشر نشده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *