گوگل، از نسخه سبک اندروید، با نام Android Go 11 Edition رونمایی کرده است. یکی از بزرگترین ویژگی های جدید این است که اندروید 11 گو قرار است روی دستگاه هایی با 2 گیگابایت رم یا کمتر کار کند – اندکی بالاتر از اندروید 10 (نسخه Go) که برای دستگاه هایی با کمتر از 1.5 گیگابایت رم ساخته شده است.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی گوگل دسترسی به 2 گیگابایت حافظه رم بر روی گوشی های مجهز به سیستم عامل Android 11 Go Edition، به آن اجازه می دهد که برنامه های مختلف را 20 درصد سریع تر به اجرا درآورد و همچنین در هنگام اجرای برنامه ها، 270 مگابایت فضای ذخیره سازی کمتری را اشغال کند. البته گوگل اعلام کرده است میزان حافظه داخلی اشغال شده توسط این سیستم عامل می تواند حتی 900 مگابایت کمتر از حالت قبل نیز باشد.

از ویژگی‌های جدید اندروید 11 گو می‌توان به پشتیبانی از ژست‌های بیشتر اشاره کرد. همچنین، ناوبری در محیط سیستم‌عامل سریع‌تر شده و با سرعت بیشتری در منوها می‌توان جستجو کرد. درزمینه‌ امنیت حریم خصوصی نیز تغییرات مثبتی شکل گرفته تا درخواست مجوزهای مختلف به‌ وسیله‌ اپلیکیشن ‌ها به ‌شیوه‌ بهتری مدیریت شود.

سیستم عامل جدید همچنین تمامی برنامه های پیام رسان را با یکدیگر ادغام می کند. فارغ از اینکه کاربران این سیستم عامل از کدام یک از برنامه های پیام رسان استفاده می کنند، اعلان ها و متون گفتگوی آن ها در یک بخش مشترک و مشابه به نمایش گذاشته می شود. انتظار می رود نخستین گوشی های هوشمند مجهز به سیستم عامل Android 11 Go Edition در سال جاری میلادی عرضه شوند. البته گوگل هنوز اطلاعاتی در مورد زمان انتشار نسخه نهایی از این سیستم عامل منتشر نکرده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *