نرم افزار و اینترنت

هواوی Petal Search به یک موتور جستجوی تمام عیار تبدیل می شود

اپ گالری مدتی است که به عنوان فروشگاه اپلیکیشن های هواوی فعالیت می کند و در ماه ژوئن شاهد راه اندازی موتور جستجوی Petal Search هستیم یک موتور جستجو که APK اپلیکیشن های معروف را که هنوز در App Gallery در دسترس نیستند، به شما ارائه می دهد.

اکنون، جستجوگر Petal حتی ویژگی های مفیدتری نیز به دست آورده و می تواند جدا از کمک به شما در یافتن اپلیکیشن ها، به عنوان یک موتور جستجوی مستقل عمل کند. اپلیکیشن Petal Search حالا به عنوان یک موتور جستجوگر تمام عیار همانند گوگل و بینگ عمل کرده و از کنکاش در اخبار، تصاویر و ویدیوها گرفته تا جستجو در فروشگاه‌ها برای خرید و رزرو بلیط هواپیما را نیز پشتیبانی می‌کند. در کنفرانس توسعه‌دهندگان هواوی، این شرکت تعدادی از شرکای خود در این جستجوگر را هم معرفی کرد که در قسمت‌های مختلفی چون اخبار و رزرو بلیط به پتال سرچ کمک می‌کنند.

هر موتور جستجو از سه بخش Crawl، Index و Rank تشکیل می‌شود. خزنده‌ها (Crawler) ربات‌هایی هستند که لینک محتوای مدنظر جستجو را کشف می‌کنند. فهرست‌سازی (Indexing) مرحله‌ی بعدی است که در آن تمام محتوای کشف شده دسته‌بندی و ذخیره می‌شود. در نهایت نیز رنکیگ (Ranking) مرتبط‌ترین محتوا را در صفحه‌ی اول جستجوگر نمایش می‌دهد.

هواوی هم‌اکنون برای جستجو در مناطقی چون ترکیه و اسپانیا از موتورهای خزنده (Crawling) و فهرست‌ساز (Indexing) خود استفاده می‌کند؛ البته موتور جستجوی Petal هنوز در بسیاری از کشورها نمی‌تواند به‌صورت مستقل عمل کند و به موتورهای جستجوگر شرکای خود نیازمند است اما چینی‌ها قصد دارند به تدریج خدمات خود را در کشورهای دیگر هم راه‌اندازی کنند. هواوی مدعی شد این برنامه محدودیت زمانی نداشته و با وجود اینکه نتایج موتورهای جستجوگر شرکای خود در کشورهای دیگر بسیار بهتر است، فعلاً به همکاری با آنها ادامه می‌دهد.

افزون بر این هواوی برای مهاجرت این جستجوگر به رابط کاربری انحصاری خود نیز فکر کرده است؛ برای مثال منوی کشویی رابط کاربری EMUI 11 قادر است پتال سرچ را در خود جای دهد تا کاربر بتواند بدون بازکردن این اپلیکیشن و به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشد. هواوی در نظر دارد در آینده‌ای نزدیک دستیار هوشمند خود یا همان Celia Assistant را نیز به پتال سرچ مجهز کند اما هنوز زمان‌بندی دقیقی برای برنامه‌های خود اعلام نکرده است.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا