نرم افزار و اینترنت

سیستم عامل اندروید 11 برای تلویزیون منتشر شد

مدت کوتاهی پس از انتشار اندروید 11 برای اسمارت‌فون‌ها شرکت گوگل اکنون نسخه جدید سیستم‌عامل خود را برای تلویزیون‌ها منتشر نموده است. بسیاری از امکانات اندروید 11 برای دستگاه‌های موبایلی اکنون در تلویزیون‌ها نیز قابل دسترس هستند. همچنین در این میان برخی قابلیت‌ها مشخصا برای تلویزیون‌ها پیاده‌سازی شده‌اند.

بهبود عملکرد و مدیریت حافظه، حریم خصوصی و مجوز یک بار مصرف برای تاییدیه‌های امنیتی روی اندروید 11 تلویزیونی نیز مهیا شده است. دکمه قطع میکروفون برای تلویزیون‌هایی که با میکروفون فاصله فیزیکی دارند، روی نسخه جدید  تعریف شده است. همچنین حالت موسوم به Auto Low Latency Mode برای فایل‌های مدیا روی تلویزیون باعث می‌شود تا تاخیری در decoding و رمزگشایی فایل ایجاد نشود.

همچنین اکنون شاهد به‌کارگیری مشخصه‌های جدیدی نظیر Tuner Framework با سیستم رمزگشایی رسانه‌ای (CAS) به‌روزرسانی شده و پیاده‌سازی افزونه HAL جهت کنترل درگاه HDMI در تجهیزات الکترونیکی مصرفی (HDMI CEC) هستیم. قابلیت‌های توسعه‌یافته با محوریت اعلان‌های عدم فعالیت، کلیدهای بیدارباش و حالت راه‌اندازی آرام برای به‌روزرسانی‌های سیستمی سایر تغییرات اعمال شده در پلتفرم جدید را تشکیل می‌دهند.

دکمه‌های ویژه برای بیدار شدن و حالت سایلنت در بخش آپدیت سیستم نیز روی اندروید 11 تلویزیونی دیده می‌شود. پشتیبانی گسترده از «گیم پد» شاید یکی از قابلیت‌های خوب روی اندروید 11 TV باشد که برای هر کاربر «گوگل استدیا» لازم است. گوگل اعلام کرده است که در حال همکاری با سازندگان تلویزیون برای نصب بهتر اندروید 11 روی محصولات جدید است که ماههای آینده راهی بازار خواهد شد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا