سرانجام ساعاتی قبل، سامسونگ از گوشی هوشمند گلکسی S20 Fan Edition پرده برداشت. گلکسی اس S20 FE یک گوشی پرچمدار باکیفیت است که غول کره‌ای به پاس سالیان سال حمایت از سوی طرفدارانش آن را با نوآوری‌های محبوب همراه ساخته است.

این گوشی هوشمند سامسونگ به یک صفحه نمایش 6.5 اینچی مسطح مجهز شده که در مرکز بخش بالایی آن یک حفره برای میزبانی دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2، زاویه دید 80 درجه و اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر به چشم می‌خورد. این پنل امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس، مانند دیگر اعضای این خانواده رفرش ریت 120 هرتز دارد. گلکسی اس 20 اف‌ای از حسگر اثر انگشت اپتیکال درون‌صفحه‌ای استفاده می‌کند که طی سال‌های اخیر در گوشی‌های متعددی ظاهر شده و در دستگاه‌های رده‌بالا، دقت و سرعت بیشتری دارد.

روی پنل پشتی این گوشی هوشمند شاهد قرارگیری دوربین اصلی سه گانه با سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال هستیم که از قابلیت فوکوس خودکار «Dual Pixel»‌ بهره می‌برد. این دستگاه از دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2، زاویه دید 123 درجه و اندازه پیکسل 1.12 میکرومتر و همچنین دوربین 8 مگاپیکسلی تله فوتو با لرزشگیر اپتیکال، قابلیت زوم اپتیکال 3 برابر، اندازه پیکسل 1.0 میکرومتر، زاویه دید 32 درجه و دریچه دیافراگم f/2.4 بهره می‌برد. این دستگاه قابلیت زوم 30 برابری Space Zoom را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به لطف این ویژگی، علیرغم اینکه می‌توانید زوم زیادی را روی یک عکس اعمال کنید، از کیفیت آن کاسته نخواهد شد. شما همچنین می‌توانید مثل یک حرفه‌ای، در لحظه تصاویرتان را ویرایش کنید.

گلکسی اس 20 اف‌ای سامسونگ برای پردازش کارهای مختلف از تراشه‌ اسنپدراگون 865 کوالکام بهره می‌گیرد (البته تراشه‌ موردبحث مختص‌به مدل 5G گوشی است؛ مدل 4G با تراشه‌ اکسینوس 990 دردسترس مخاطبان قرار می‌گیرد). گلکسی S20 FE در نسخه‌های مختلف مجهز به 6/8 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد که می‌توان در آنها از کارت حافظه نیز استفاده کرد. در مدل دو سیم کارته می‌توان از سیم کارت دوم یا کارت حافظه استفاده کرد و امکان استفاده همزمان از آنها وجود ندارد.

سامسونگ برای این محصول خود یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 25 واتی و شارژ بی‌سیم سریع و معکوس درنظر گرفته است. این دستگاه از پورت USB Type-C، بلوتوث 5.0 و NFC‌ بهره می‌برد. این محصول از سیستم عامل پیش فرض اندروید 10 بهره می‌برد و سامسونگ تا سه نسخه بعدی اندروید را برای کاربران آن منتشر خواهد کرد. از دیگر ویژگی‌های گلکسی S20 FE می‌توان به پشتیبانی از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، شتاب‌سنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و سنسور نور محیط اشاره کرد. جدیدترین عضو خانواده گلکسی S20 از بلند استریو و هدفون‌های AKG بهره می‌برد و امکان اتصال دو دستگاه بلوتوثی به آن وجود دارد.

سامسونگ اعلام کرد گلکسی اس 20 اف‌ای در رنگ‌های سفید کرمی، قرمز، نارنجیِ مایل‌به‌زرد، سبز نعنایی، بنفش کم‌رنگ و آبی تاریک مایل‌به سرمه‌ای (Cloud Navy) دردسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. قیمت مدل مجهز به شبکه‌ی 5G مبتنی‌بر امواج دارای فرکانس زیر 6 گیگاهرتز برابربا ۶۹۹ دلار و قیمت مدل مجهز به شبکه‌ 5G مبتنی‌بر mmWave برابربا ۷۴۹ دلار است. فعلا قیمت مدل 4G گلکسی اس 20 اف‌ای مشخص نشده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *