موبایل و تبلت

حسگر 64 مگاپیکسلی OmniVision با اندازه پیکسل 1.0µm معرفی شد

شرکت OmniVision از جدیدترین حسگر تصویر 64 مگاپیکسلی خود با شماره مدل OV64A رونمایی کرد. حسگر دوربین جدید OmniVision OV64A با اندازه 1/1.34 اینچی، از پیکسل‌های بزرگ‌تر 1.0 میکرومتری برای بهبود عملکرد در نور کم بهره می‌برد. این حسگر جدید قادر به ضبط ویدئو 8K یا 4K با نرخ فریم دهی بسیار بالا نیز هست.

حسگر OV64A این شرکت را می‌توان در دوربین‌های واید و اولتراواید موبایل مورد استفاده قرار داد. افزایش 0.2 میکرومتری اندازه پیکسل‌ها در حسگر جدید شاید چندان به چشم نیاید اما حساسیت سنسور به نور را تا 60 درصد افزایش داده و باعث افزایش چشمگیر کیفیت تصاویر در شرایط نوری نامطلوب می‌شود. OV64A از فیلتر رنگ 4 سلولی یا همان کوادبایر برای ترکیب پیکسل‌ها پشتیبانی می‌کند.

حسگر دوربین OV64A قادر به ضبط ویدئو 8K با نرخ فریم برداری 30 فریم در ثانیه است اما عملکرد 4K آن بیشتر جلب توجه می‌کند. این حسگر قادر به ضبط ویدئو 4K با نرخ فریم برداری خیره کننده 120 فریم در ثانیه است. البته امکان ضبط ویدئو 1080p با نرخ فریم برداری 240 فریم در ثانیه و 720p با نرخ فریم برداری 480 فریم در ثانیه نیز هست.

ویژگی جالب دیگر حسگر OV64A، پردازش سه سطح اکسپوژر مختلف و HDR چهار سلولی در سطح خود سلول است که به خلق تصاویر HDR بهتر در نور کم کمک می‌کند. این حسگر قابلیت‌های پیشرفته دیگری هم دارد که آن را به گزینه‌ای مناسب برای به‌کارگیری در گوشی‌های میان رده رو به رده بالا تبدیل می‌کند. تولید انبوه حسگر دوربین  OmniVision OV64A همین امسال آغاز می‌شود و شاهد به‌کارگیری آن در گوشی‌های سال 2021 خواهیم بود.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا