موبایل و تبلت
موضوعات داغ

هواوی میت 40 پرو بهترین عملکرد دوربین از نگاه DxOMark شد

هواوی در مراسمی آنلاین، از جدیدترین دستاوردهایش در صنعت موبایل در قالب سه گوشی میت 40 و میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس پرده‌برداری کرد. گوشی‌های جدید هواوی همگی به تراشه‌ پنج‌نانومتری مجهز هستند (کایرین 9000 در مدل‌های پرو و کرین 9000E در مدل استاندارد) و طراحی چشم‌نوازی دارند. هواوی اعلام کرد گوشی‌های جدیدش در رنگ‌‌هایی متنوع در آینده‌ای نزدیک به بازار می‌آیند.

دوربین اصلی هواوی میت 40 پرو سنسور 50 مگاپیکسلی است که سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) دارد. دوربین دوم میت 40 پرو که در دسته‌ دوربین‌های پریسکوپی جای می‌گیرد، از حسگر 12 مگاپیکسلی با لنز 125 میلی‌متری برخوردار است. این دوربین از سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال پشتیبانی می‌کند و می‌تواند بزرگ‌نمایی پنج‌برابری اپتیکال ارائه دهد. دوربین سوم هواوی میت 40 پرو به حسگر 20 مگاپیکسلی و لنز فوق عریض f/1.8و سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز مجهز است. افزون‌براین در پنل پشتی میت 40 پرو، حسگر سه‌بعدی مدت‌پرواز (3D ToF) برای عمق‌سنجی را شاهد هستیم.

شاید جالب باشد اما در عین حال که تغییرات زیادی را به نسبت قبل شاهد نیستیم، هواوی توانسته کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین گوشی‌های خود را با تکنیک‌های گوناگون نرم‌افزاری بهبود ببخشد تا جایی که اکنون در صدر بهترین دوربین گوشی از نگاه DXOMARK قرار گرفت. بیشتر امتیاز دوربین هواوی میت 40 پرو نیز در بخش نوردهی، نمایش رنگ و البته محدوده‌ی دینامیکی بدست آمد. جایی که این محصول در مقایسه با رقبایی نظیر گلکسی اس 20 اولترا، آیفون 11 پرو مکس و شیائومی می 10 اولترا توانست عملکرد بسیار بهتری از خود به نمایش بگذارد. جالب است بدانید وب‌سایت DXOMARK برای توصیف دوربین هواوی میت 40 پرو از عبارت «هیولای محدوده‌ی دینامیکی» استفاده کرده.

امتیاز این گوشی در بخش عکاسی به 140، در بخش بزرگ‌نمایی به 88 و در فیلم‌برداری نیز به 116 رسید که همه‌ این‌ها در مجموع این گوشی را با امتیاز خوب 136 در صدر جدول قرار داد. البته هنوز بررسی دوربین رقبای اصلی این گوشی منتشر نشده است. سامسونگ احتمالا به‌زودی از سری اس 21 رونمایی می‌کند و دوربین‌های سری آیفون 12 نیز فعلا مورد بررسی قرار نگرفته. بنابراین انتظار می‌رود میت 40 پرو در روزهای آینده با چالش جدی در این بخش روبرو شود.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا