موبایل و تبلت

دوربین پیکسل 5 امتیاز 120 را در تست های DxOMark کسب کرد

این وبسایت DxOMark در جدیدترین بررسی خود سراغ گوشی جدید پیکسل 5 گوگل رفته و آن را مورد آزمون قرار داده است. همانطور که می دانید، دوربین اصلی گوگل پیکسل 5 از سنسور Sony IMX363 استفاده می کند – همان سنسوری که در پیکسل 3 و 4 موجود است – و فاقد هسته Pixel Neural Core است زیرا ظاهرا اسنپدراگون 765G دارای قدرت پردازش کافی برای اداره الگوریتم های گوگل بوده که پشت موفقیت دوربین های پیکسل هستند.

در بررسی جدید DxOMark وضعیت عملکرد خام این دوربین را مورد آزمون قرار داده که نتیجه کسب امتیاز 120 در مجموع، شامل امتیاز 129 عکاسی، 49 زوم و 107 ویدیو بوده است. با توجه به این سطح باید گفت گوگل بهترین عملکرد میان‌رده را در میان رقبا داشته و این نشان از قدرت بسیار بالای الگوریتم‌های پردازش تصویر دوربین این گوشی است.

در بررسی‌های این سایت عمده دلایل مثبت این گوشی سرعت بالای فوکوس در هر دو بعد ویدئو و عکاسی، رنگ‌های زنده و روشن، سطح سفیدی صحیح  و اکسپورژر دقیق همراه با پایدارسازی موثر در فیلمبرداری و عملکرد بسیار خوب در فلش پرتره دانست. در بخش مهمترین نقاط ضعف نیز عملکرد ضعیف اسکپوژر در برخی سوژه‌های پرتره، نویز مشهود در بسیاری از سکانس‌ها، سطح سفید نامناسب در عکاسی نور شب، نویز رنگی در محیط‌های خارجی و برخی عملکردهای بوکه نامناسب دانست.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا