شرکت HMD Global از جدیدترین گوشی های اقتصادی خود با نام نوکیا 6300 و نوکیا 8000 پرده برداری کرد و و از نظر مشخصات و ویژگی ها شباهت های زیادی دارند. هر دو گوشی دارای تراشه اسنپدراگون 210، حافظه رم 512 مگابایتی و حافظه ذخیره سازی 4 گیگابایتی هستند. همچنین از کارت میکرو اس دی پشتیبانی می کنند.

نوکیا 6300 4G به طور طبیعی از لحاظ طراحی از نوکیا 6300 اصلی سال 2007 الهام می گیرد، اما برای مناسب تر بودن برای امروزی ها مدرن شده است. KaiOS می تواند برخی از برنامه های اساسی را اجرا کند – از جمله برنامه های معروف مانند WhatsApp – و همچنین از گوگل اسیستنت پشتیبانی می کند، بنابراین هنوز برخی از هوشمندها وجود دارد. آنچه در این مورد قابل توجه است ارزان ترین گوشی نوکیا است که هنوز این مجموعه ویژگی را ارائه نمی دهد و با قیمت متوسط 49 یورو عرضه می شود.

این تلفن علاوه بر 4G از Wi-Fi، بلوتوث ، A-GPS پشتیبانی می کند و دارای یک رادیو FM است که با اتصال هدست با جک 3.5 میلی متری امکان پذیر است. این گوشی صفحه نمایشی 2.4 اینچی با وضوح QVGA است، که به معنای جلب هیچ کس نیست، و همچنین دوربین دارای حداقل سنسور VGA می باشد، اما دارای یک فلش است که می تواند با دوربین یا به همان اندازه به عنوان یک چراغ قوه استفاده شود. یک باتری 1500 میلی آمپری وجود دارد که تا 27.9 روز زمان آماده به کار و 8.2 ساعت مکالمه را نوید می دهد.

همانطور که در بالا ذکر شد ، نوکیا 8000 4G از نظر مشخصات بسیار شبیه است و بیشترین تفاوت در طراحی است. این صفحه پنل جلویی دارد که در لبه ها منحنی می شود، از جمله کلیدهای شماره، و در قسمت پشتی از ماده ای “شیشه ای” استفاده می شود تا گوشی از پریمیوم بیشتری برخوردار کند. همچنین در رنگ های مختلفی وجود دارد که استفاده بهتری از آن طرح می کند.

از نظر مشخصات ، تنها تفاوت در نمایشگر است که به صورت مورب 2.8 اینچ است و دوربین عقب که به جای VGA، یک سنسور 2 مگاپیکسلی است. بقیه موارد تقریباً یکسان است. هر دو گوشی از امروز در بازارهای منتخب در دسترس هستند. نوکیا 6300 4G در رنگ های سبز فیروزه ای، ذغالی روشن و سفید پودری عرضه می شود و قیمت آن به طور متوسط 49 یورو است. نوکیا 8000 4G با گزینه های رنگ Onyx ، Opal ، Citrine و Topaz ارائه می شود و 79 یورو قیمت دارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *