سخت افزار

اینتل از کارت گرافیک مبتنی بر Xe برای سرورها رونمایی کرد

اینتل امروز از کارت گرافیک مخصوص سرورها و مراکز داده با نام Intel Server GPU رونمایی کرد. پردازنده گرافیکی Intel Server مبتنی بر ریز معماری Xe-LP (کم مصرف) است، همان نمونه ای که در گرافیک یکپارچه پردازنده های نسل یازدهم Tiger Lake و گرافیک های گسسته Iris Xe MAX که اخیراً منتشر شده، استفاده می شود.

همانطور که از نامش پیداست، منظور از آن صرفه جویی در مصرف انرژی بوده و دارای یک گذرگاه 128 بیتی و 8 گیگابایت حافظه داخلی است. پردازنده گرافیکی Intel Server به عنوان یک راه حل “با چگالی بالا و تأخیر کم” برای تجارب بازی های ابری اندروید ارائه می شود و در عین حال مقرون به صرفه تر از راه حل های رقابتی Nvidia، بر اساس برآوردهای اینتل است.

پردازنده گرافیکی را می توان با پردازنده های مقیاس پذیر Xeon اینتل ترکیب کرد و به مشتریان اجازه می دهد تا قابلیت های گرافیکی را بدون افزایش تعداد سرور خود، مقیاس بندی کنند. اینتل همچنین کارت گرافیک H3C XG310 ارائه کرده که با چهار پردازنده گرافیکی Intel Server، همراه است و این شرکت ادعا می کند که یک سیستم دو کارته می تواند بیش از 100 کاربر بازی ابری اندروید را همزمان مدیریت کند، بسته به پیکربندی سیستم و بازی تا 160 کاربر.

این کمپانی از همین حالا با دو شرکت برای ارائه گرافیک‌های سرور خود به توافق رسیده که این شامل Tencent Games می‌شود که قصد دارد تا 100 بازی را روی دو کارت سرور (50 عدد به ازای هر کدام) استریم نماید.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا